fredag 27 mars 2015

f r e d a g


Godmorgon fredag!  Här regnar det och jag vaknade på tok för tidigt i morse,
redan tjugo i 3 var jag klarvaken och hur jag än försökte så gick det inte att sova.... Men 
vad gör det om 100 år? Hur som helst så är det fredag och den känslan är alltid lika skön.

Här väntar ett litet ärende på förmiddagen men sen har jag en dejt med sötaste 
killen i stan....


...barnbarnet Loui  och så hans mamma förstås ;). Vi tänkte strosa runt nere 
på stan ett tag så jag hoppas det vill sluta regna. 

I butiken trillar det som vanligt in en massa skoj hela tiden och från och med denna 
helg har vi även söndagsöppet varje vecka!


På mässan i januari föll vi pladask för ett nytt märke, Lizas med mycket glada och 
snygga smycken! Och i veckan kom en stor kartong fylld med allt vackert. 


Sååå mycket snyggt! 

Välkomna till oss och kika på allt fint!!!



Självklart har vi även smycken från vår favvoleverantör Våga också. Deras 
vårnyheter finns sedan ett bra tag hos oss och där fyller vi på med jämna mellanrum.
I veckan var även Maria ( säljare hos Våga ) hos oss och visade sommarsmyckena och
dessa kommer om ca 1 månad i butik :) Med sig denna gång hade hon härligt glada scarfes
i 4 olika färger. Riktigt pigga och till ett bra pris, 199:- st


De ligger ihopvirade och blir en fin påskpresent till någon du tycker behöver 
lite vårglädje ( går jättebra att lägga i ett påskägg ;)
Vilken blir din favorit?


Igår fyllde jag på med färska blommor här hemma inför helgen och jag hittade en så 
härlig färg på rosor inne på Ica så de hamnade i hallen och får hälsa oss välkomna när 
vi kommer hem :)


Nästa helg ( påskhelgen ) är det som sagt Konst och kulturrunda här igen, för 
fjärde året! Denna gång är det rekord med över 100 utställare! Vi är med som 
inspirerande butik och vi har utökade tider under påskhelgen. Läs mer här:


I vardagsrummet blev det ett jättefång med rosa rosor som får lysa upp idag när det 
är gråttigt.  Nu blir det en tur ner till butiken och fixa lite smått innan jag ger mig iväg
in till stan. Butiken är öppen som vanligt 12- 16 och idag hälsar Eva er varmt välkomna!

Ha en härlig vårhelg och kom ihåg att ställa om klockan natten mellan lördag o söndag!
Earth hour är det också på lördag kväll så då släcker vi ner och tänder ännu flera ljus än vanligt ;)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: