onsdag 11 mars 2015

Följ med på besök ( och så lite nytt )


Ännu en morgon med blå himmel och strålande sol! Ja, sånt här väder är det lätt att 
vänja sig vid ;)
Mängder med vårnyheter har trillat in i butiken igen, både kära favoriter och en hel del 
nytt. Vi packar upp och ändrar om för glatta livet ;) De söta hararna finns nu i vitt ( sist hade
vi dem hemma i en lila färg ). Gudomligt söta att pynta med lite här och var.


Och kransen med pastellfärgade ägg blir fin var som helst ( 119:- )


Den vackra lyktan som vi fick hem igen för tredje gången nu i vår! Makalöst fin och passar 
även att ha som vas ( 129:- )

...............................................

Igår kväll var vi iväg och grattade "sonhustrun"  Mirelle några dagar försent så jag bjuder 
er på några bilder hemifrån henne och sonen Mattias lägenhet.
De bor i pagebyggnaden bredvid Strömsholms slott, ett vackert gammalt hus från 
1600-talet med trägolv, bjälkar i taket, kakelugn och hur mysigt som helst. 


Nya soffan med alla härliga kuddar och det nya fina soffbordet med "marmor"skiva
som jag tokgillar!  Och den vita fina fluffiga lampan som är som en dröm!



Här finns mycket fint att vila blicken på.



Och ser ni de fina Missonikuddarna som ligger på flera ställen?




Och ananasen....... hur fin är inte den?


Vi fick slå oss ner vid dukat bord som var så fint dekorerat.

Mirelle är en kreativ tjej som pysslar och fixar för jämnan. Har ni instagram så 
följ henne på @designbymirelle  där hon kommer med en massa DIY inspiration. 
Matbordet som från början var ett vanligt vitt bord har hon klätt  med en 
betongtapet ( bordsskivan alltså ) och så lackat uppepå. 


Sonen som har en stor passion för matlagning bjöd på en fräsch vårinspirerad
grön ärtsoppa till förrätt och en varmrätt som smälte i munnen :)


Mitt på bordet tronade vasen Äng från Klong som jag sneglat på länge och den blir 
vackrare och vackrare varje gång jag ser den. 


Ljuvliga rosor!

Nu ska jag sätta fart, det är mycket på agendan idag och ikväll behöver jag tips
på kloning...., har alldeles för mycket jag vill och behöver vara med på. Vore bra om jag 
kunde vara på 3 ställen samtidigt :)

Ha en strålande dag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: