måndag 30 mars 2015

Mycket på gång...


Hej måndag och nu är vi redan inne i påskveckan! Jag tyckte det var alldeles nyss
jag välkomnade vårmånaden mars och nu är det redan näst sista dagen på månaden?

Oj, vad det går undan! Tur att jag fortsätter vakna "mitt i natten" ;)  På så vis blir 
dagarna långa och jag hinner mer :) Nej, ärligt talat är det inget vidare att vakna 
klarvaken så där tidigt på morgnarna men vad gör man? Hur gör du när du inte kan sova?
När jag vaknar drar alla tankar igång och det snurrar på för fullt och då kan jag omöjligt 
koppla av och somna om... Fick tipset av min raraste kollega Eva att ha ett block på sidan 
av sängbordet och skriva ner allt som "snurrar"  och det fungerar ibland  men inte jämt...
Nog om det, sova kan jag göra en annan dag ;)

Hoppas ni har haft en skön helg!  Det har jag haft!!! En härlig mix av livets goda har 
den bjudit på. Om ni minns så skrev jag i fredags att jag hade en date med sötaste killen 
i stan?


En heldag på stan blev det tillsammans med honom och hans mamma. Vi strosade
runt i butiker, käkade lunch och bara hade det gott. Ååååh, så mysigt det är att få umgås!


Innan vi for hem så var vi till torget och handlade med oss varsin fredagsbukett.
Sååå mycket fint att välja på!


En ljuvlig bukett med vita ranunclar och eucalyptus. Ni ser den i sin helhet på den
översta bilden :)

En mysig fredag som avslutades med lite "plock" i butiken inför helgen. 

I lördags var jag ledig och vi vaknade upp till strålande sol och blå himmel.
Tanken var att greja och fixa hemma men hastigt bestämde vi oss för att åka iväg
en sväng till Örebro istället. 



Ännu en dag med strosande i butiker, lite shopping och vi hann med både
lunch och middag innan vi åkte hemåt.  Blev inte så mycket fotograferande men 
bilderna ovanför är från de mysiga butikerna Decor och CE Inne och ute. 

Ibland är det ett "måste"  att släppa allt hemma och bara få vara en stund istället.
Allt det andra finns ju kvar när man kommer hem...


Och tänk att det alltid råkar bli några påsar med smått o gott som vill följa med hem;)


Den stora facettslipade lyktan ( som jag egentligen tänker använda som vas ) är ett
av inköpen jag gjorde. Passar bra ihop med våra glaslyktor från Greengate som vi har 
hos oss i butiken

I lördags kväll när det var "Earth hour"  och vi tände upp mängder med ljus både inne 
och ute fick den "leka" lykta. 


Söndagen bjöd på regn och gråttigt väder och jag tillbringade dagen i butiken.
Igår började vi med  söndagsöppet varje vecka. Mysigt att få tända mängder 
med ljus och jag blir lika glatt överraskad varje dag över att ni är så många som 
besöker oss i butiken! Är så glad och tacksam för det och absolut inget jag tar för 
givet!  


"Guldägg"  har anlänt till oss i butiken och vem blir inte överlycklig över att få 
ett sånt till påsk?  Behöver inte fyllas med godsaker utan det kan även ligga något
annat i ägget. Kanske ett smycke? Eller en scarf?  Eller något annat litet fint? Kom in 
till oss och kika, vi hjälper gärna till!


Nu ska jag slå mig ner här i soffan med ännu en kopp kaffe och "planera veckan".
Det är mycket nu ;)  Vi vet att flera stora leveranser är på väg till oss med mycket fint. 
Jag började förbereda i butiken igår efter stängning, plockade om och ändrade... och 
förbereder för att göra plats för allt nytt. Det är ju inte bara att "ställa fram". Vi vill 
få en helhet och få harmoni i butiken.  Måndagar har vi stängt, från och med juni är det
öppet 7 dagar i veckan igen.  Och kanske tur att det är stängt idag, för när jag gick 
hem igår kväll rådde det ett litet "kaos" i butiken. Men det fixar vi till idag :)
Idag väntar även ett spännande möte och en hel del annat. 

Ha en härlig start på veckan!  Vi ses snart igen! 

Kramar från Carina

Inga kommentarer: