torsdag 2 april 2015

Skärtorsdag


Hej på er denna skärtorsdag! En härlig långhelg ligger framför oss och här
väntar mycket skoj. Vi har förlängda öppettider i butiken under helgen 
tack vare  Konst o kulturrundan ( klicka så kan du läsa mer )

Välkomna till oss och alla de andra som är med!


De här dagarna som gått har varit smått kaotiska och jag har knappt varit 
hemma förutom när kudden kallat. I tisdags kom inte mindre än 5 STORA leveranser
med varor och vi har stått på huvudet bland kartonger till sena kvällen.
Nya varor innebär så mycket mer än att bara packa upp. Det ska göras plats för dem och
det ska ändras om i butiken för att få en bra helhet. Och man vill att allt ska synas, ingenting
får bli undangömt... Inte helt lätt alla gånger och det blir många ändringar och ofta springer
man runt med några saker på slutet som saknar "rätt" plats. Som tur är har jag haft stor
hjälp av min raraste kollega Eva och även dottern Susanna som kom farande som en 
räddande ängel en kväll. Det är bra med "nya" ögon som ser på ett annat vis!


Vi har fått hem hur mycket snyggt som helst och jag har massor jag vill visa men
tyvärr har jag inte hunnit fotografera så mycket.

Men äntligen är serien Österlen här!  Helt underbar serie med tallrikar, stora
salladsfat, skålar och ugnsformar i ljusrosa och grått. Dessutom till jättebra priser!


Hela serien Österlen finns även i en underbar blå färg. Här på bilden syns endast
skålarna i den serien och så ser ni de vackra krukorna som packades upp.


Och en ljuvlig rund kudde i puderrosa med monogram! Och den här kudden är STOR,
större än en "vanlig" kudde och kostar endast 259:- komplett. 


Vi har ett jättefint erbjudande på Woodwickljusen nu under påskhelgen!

De små kostar nu 99:-  ( ord 149:- ) och de stora nu 199:- ( ord 249:- )

Passa på att fylla ljusförråden! Fina presenter att ha på lut.


Sent igår kväll var jag på plats i butiken och gjorde nya blomsterarrangemang.
Tidigare på dagen hade jag varit till blomgrossisten och hämtat hem mängder med
vackra blommor. Nu finns bla de söta små murgröneviolerna hos oss :)

Kom förbi och kika om du vill!

Vi har även fått hem stora fina exemplar av rosmarin och timjan.
Fin "present" att ta med till värdinnan. Och från och med imorgon, fredag
kan du även få med "veckans recept"  till kryddan ;)



Ha nu en alldeles underbar skärtorsdag!

Jag ska sätta fart! Här hemma ser det ut som ett bombnedslag ( hur kan det bli 
så när vi knappt varit hemma...? ). Ikväll väntas alla vuxna barn med respektive hem på 
påskmiddag och jag har än en gång missat planeringen av dessert!  Har letat som en 
tok efter färsk rabarber och alldeles snöat in på det och när jag inte hittat det så har
jag glömt bort att söka alternativ. Men det löser sig, något gott ska vi nog trolla ihop.

Men först till vår lokala fiskhandlare och handla hem godsaker, sedan blir det ett 
besök på tippen för att tömma bilen på kartonger! Den andra bilen var också knökfull
med kartonger i morse så den tog mannen för att tömma;) Därefter butiksfix innan det 
är dags att förbereda påskmiddag.

Jag ska försöka kika in här imorgon igen med ett nytt inlägg men passar ändå på
att önska er alla en

GLAD  PÅSK

Kramar från Carina

Inga kommentarer: