fredag 17 april 2015

Evighetsblommor


Som ni säkert förstått så älskar jag blommor och jag har så gott som alltid minst
en, oftast flera buketter runt om mig för att jag mår bra av det :)

Men jag gillar evighetsblommor precis lika bra och använder dem ofta i 
inredningen. Så praktiskt många gånger med blommor som alltid ser fräscha ut.
Och idag ser de verkligen "äkta" ut och vi väljer ut de allra finaste vi hittar till 
oss i butiken.  Nu i veckan har vi fått hem en jättestor leverans med de allra 
finaste :)

Lavendelkransen på bilden överst är så äkta att man vill dofta på den ;)
149:- och håller i all evighet.



Och visst är det vackert med riktiga pelargoner men på vissa ställen gör sig 
dessa allra bäst. Blommar rikligt hela sommaren för endast 99:-  och kräver på sin höjd 
en dusch för att få bort lite damm. 


Små söta buketter med vitsippor á 15:- 


Tulpaner och videung i bakgrunden och längst fram små näpna liljekonvaljer.


Och har ni sett så vackra kvistar med magnolia?  Sagolikt vackra och stora 
maffiga grenar, ca 150 cm höga och kostar 169:- 


Underbara buketter med lövkoja.


Vita och skira med grågröna blad.


Ljuvliga körsbärskvistar á 29:- st


Här har jag bara lagt en körsbärskvist på brickan som dekoration ;)


Och en färdigbunden "rund" pionbukett á 69:-   Så mycket enklare kan det inte 
bli, bara att stoppa ner i en vas ( eller som här i en lykta )


Och helt fantastiskt vackra pionkvistar!  Dessa hade vi även förra våren så 
några av er känner kanske igen dem :)

Ja, det här var ett urplock av det nya som kom hem, ännu fler blommor 
hittar du hos oss i butiken.

Och när jag ändå "pratar" blommor så måste jag tipsa om "sonhustruns" 
fina reportage i senaste numret av Magazin 24 .



Ett helt uppslag med tips till balkongen!
Du kan även läsa det på www.magazin24.se  ( scrolla ner till "hem o trädgård" 
så kan du läsa där )

Och så har vi redan fredag igen och helgen ligger framför oss!
Här ska det röjas och städas en del samt lite butiksfix nu på förmiddagen.
Helghandlingen fixade jag sent igår kväll, så skönt att inte behöva iväg och göra det 
idag ;) Ikväll blir det en favvo till fredagsmyset, hemmagjord pizza ;) och imorgon 
blir det grillmiddag tillsammans med barnen och deras respektive. 
Vad hittar ni på till fredagsmyset?

Ha en härlig helg och kom gärna till butiken och hälsa på om ni har vägarna förbi!
Öppet fredag, lördag o söndag 12 - 16

Kramar från Carina

Inga kommentarer: