måndag 13 april 2015


Hej från ett soligt Strömsholm!

Så härligt att äntligen få vakna till solsken igen och nu hoppas vi på fina dagar ;)

Jag har haft en ledig helg och som vanligt rusar helgerna på i ett snabbt tempo,
det är så mycket man vill hinna med hela tiden. 


Lördagen började med en välbehövlig "sovmorgon"  ( ja, när man vaknar mitt i natten 
och somnar om 7.30  kan man med gott samvete bli väckt av telefonen 9,40 ;)
Skönt att kunna göra så ibland när man inte har någon tid att passa :)


Det blev en snabb tur ner till Markan och handla färskt frukostbröd och sen 
dukade vi upp till en mysig frukost i uterummet. 

.............................


I lördags var det även dags för  r e u n i o n fest,  35 år sedan vi slutade 9:an och vi
träffades hemma hos Lollo redan tidig eftermiddag för lite samvaro med goa 
klasskamrater.  12 st blev vi från "vår"  klass som samlades och hade jättetrevliga 
timmar tillsammans. Framåt 19 tiden for vi vidare till Hallstaparken för att träffa 
resten av kommunens 64:or ;)  Det blev många glada och kära möten, god italiensk
buffé bjöds det på och det var en mysig stämning i Polketten. Men det blev ändå en rätt 
"tidig" kväll för mig, redan vid 22-tiden fick jag lov att bryta upp pga av min astma
som jag faktiskt nästan aldrig känner av nu för tiden ( förutom när jag är förkyld).
Men i lördags blev jag riktigt dålig och fick ringa hem och be käre mannen leta fram 
min medicin....  Ja, ja många härliga timmar tillsammans blev det i alla fall!



Igår blev det en sväng till Sala för att hälsa på Jonas (äldsta sonen) och Johanna
så nu bjuder jag på lite mer bilder från deras mysiga sekelskifteslägenhet. 

Klongvasen mitt på bordet fylld med blåsippor är helt underbar :)


Ny fin fåtölj och mässingsbord har flyttat in sen vi var där sist.


Ordning och reda i kontorshörnan :)


En av lägenhetens 4 kakelugnar ;)


Skultunas takkrona och kolla in den fina takrosetten ;)


Stort och härligt matbord :)


Och här sitter sötaste Ralf:)


Tavlan med text står i deras kök och jag kan bara instämma med texten.
För visst är det så att vi har hur mycket som helst att glädja oss åt. Varje dag. 

..................................

Och svish så var det måndag igen och en ny spännande vecka! 
Ha det så gott så hörs vi snart igen.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: