måndag 4 maj 2015

Helg och en liten utflykt


Måndag morgon och redan några dagar in i månaden maj! Nu hoppas vi att dagarna
går lite extra sakta så vi hinner njuta av allt fint som maj bjuder på ;)

Hoppas ni har haft en skön helg! Det har jag haft! Jag har jobbat men att vara i 
butiken och träffa alla glada besökare ger mig sån härlig positiv energi :)

I fredags var  Timo och jag lediga tillsammans och jag hade sett fram emot en 
skön trädgårdspysslardag. Det är sååå mycket som behöver fixas därute men vädret 
var inte alls det bästa. Grått och lite småkyligt.


Efter en liten sovmorgon  ( alltid skönt att slippa vakna till väckarklockan ) åkte
jag ner till vårt lokala café och handlade färskt bröd och så blev det en låååång frukost
i uterummet. Så mysigt att sitta i lugn och ro utan att snegla på klockan... 
Vädret blev inget bättre och vi bestämde oss hastigt för att göra något annat med dagen
än att vara ute i trädgården och huttra. 

En liten enkel utflykt mot Taxinge-hållet. Första stoppet blev Mångfaldens hus men där
glömde jag bort att fotografera. Mycket att kika på!




Sedan for vi vidare mot Larssons lada som vi läste om i en broschyr.


Mysigt ställe som även hade ett litet café.


Det fanns mycket fina kläder och även lite inredning.
Kolla in golvet till höger! Så snyggt inne på deras toalett med marockanskt kakel!

Efter det åkte vi vidare till Mariefred för att hitta någonstans att äta middag.



Glatt överraskad blev jag när Leilas hade öppet! 




Här inne hittade vi mycket skoj. Mestadels presenter så inget jag kan visa ;)


Vi strosade runt en stund i Mariefred och hamnade så småningom i Slottspaviljongen,
där vi åt en smarrig middag och dessert. 
Takkronan var helt enorm! Säkert 1½ m bred och minst 2 m hög. 


Och som vanligt är det en hel del som följer med hem ;) Hos Mångfaldens hus blev
det bla en chiliplanta och lite småplock, hos Leila blev det en fullproppad påse med 
presenter och hos Larssons lada förälskade jag mig i en vit tunika från Love forever 
som käre mannen köpte till mig :)


Det är kul med små utflykter och de behöver inte vara så välplanerade. Jag 
gillar det där spontana att åka iväg och se vad vi hittar för något ;)

I övrigt har helgen varit toppenbra! Spontana grillkvällar har hunnits med och som sagt
har jag haft härliga dagar i butiken! Söndagen bjöd på sol och jag kunde jobba med 
dörren öppen hela dagen och det är extra härligt!

Nu väntar en fullspäckad vecka så bäst att jag tar tag i dagen.

Ha det allra bäst! Vi ses snart.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: