måndag 25 maj 2015

Ljuva sommartid


Hur ljuvligt är det inte ute nu???

Visserligen har vi en grå dag här idag men helgen har varit fantastisk och 
bjudit på sol. Och jag kan inte se mig mätt på allt som blommar och grönskar
ute ;)



Jag fick en stor bukett med syrener av mamma och de doftar underbart.


Vi har aldrig haft syrener på tomten men nu ska det bli ändring.


2 stora exemplar med vita dubbla blommor har inhandlats och nu står de och
väntar på att jag ska hitta den "rätta" platsen till dem. Jag provar mig fram litegrann.
Tror nog att det blir på vår baksida, men där väntar en hel del förändringar så än
har jag inte bestämt helt än... :)



Vårt Åkerö är översållat av äppelblom och nu hoppas vi på fin vinterfrukt.


Jag har varit ledig i helgen och hunnit vara ute mycket, njuter till fullo av 
all grönska. Men vi har också fått massor med bra saker gjorda! 
Innan helgen hade vi planerat en hemmahelg, jag har en hel del målarjobb som 
väntar och T har en del att förbereda i vår tvättstuga men vi tog tag i något helt
annat som har tyngt mina axlar och det känns sååå skönt! 


Vi har röjt och rensat, både från övre balkongen och vinden och det blev stora 
lass att slänga. Några ommöbleringar där uppe och nu känns det så bra :)


I förra veckan beställde vi nya möbler till uterummet och de hämtade vi igår,
så nu blir det lite ändringar där också. Nu ska jag bara hitta kuddar och plädar och fixa
det sista så ska ni få se sen. Åååh, det känns så bra! Ni som följer mig kommer kanske ihåg
att jag tidigt i våras sa att vi letade nya möbler. Men det har inte varit högsta prio, inte så 
att vi har jagat runt och letat utan mer att jag "hållit koll" när jag haft tid. 
Hittade ett par varianter som kändes ok och som jag velade mellan, men kunde inte 
riktigt bestämma mig för ingen var sådär 100, ni vet. Men ändå bättre än de vi hade och jag
började känna lite stress eftersom nu är snart "utemöbel"säsongen över, det 
börjar ta slut och nytt kommer in nästa säsong. 
I fredags besökte vi ett nytt ställe och då stod de bara där!
Precis som jag ville ha dem!!!



Ja, det lönar sig att vänta tills det rätta dyker upp!

Avslutar med en bild på min rosbukett som är helt otrolig! Jag har haft den 
med på instagram och fotat den många gånger. Det är 4,5 vecka sen jag köpte 
buketten!  Första veckan var de knoppiga och ganska långa stjälkar, andra veckan 
skar jag av skaften och ställde dem i den här vasen (lyktan ) och de har slagit ut 
och de sista 3 veckorna har den sett likadan ut! Jag fyller på med vatten, det är det 
enda jag gör. Spännande att se hur länge till den klarar sig...

Ha nu en härlig start på veckan. Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Visst är det härligt ute nu med alla blommor och dofter..
Härligt att rosorna står än efter så lång tid.. Då var de väl värda pengarna =)

Kram Mia