onsdag 24 juni 2015


Hej onsdag och redan mitt i veckan!

Här är vår yngsta dotter Linnéa på bild och jag måste få berätta en liten 
solskenshistoria ;)

På torsdag börjar hon på nytt jobb, efter 3 veckors semester. Sååå glad för hennes skull!
Efter några år på "stor" salong i Västerås kände hon att det vore kul med något 
nytt och nu börjar hon jobba i Kolbäck på Barbros Hårvård.

Lite extra roligt är det för att det är "min gamla" salong som jag startade
som 20-åring och drev i många år med anställda. Barbro var en av de anställda hos mig
och hon tog över salongen när jag slutade, och nu har hon anställt Linnéa:)


Nu önskar jag henne all lycka och hoppas hon kommer att trivas och att hon
får riktigt mycket att göra ;)

.........................................


Och äntligen är mormors guldklimp på svensk mark igen och i måndags var
de och hälsade på hela eftermiddagen/kvällen! Här är en bild strax innan
de skulle åka hemåt igen och pyjamasen hade kommit på:)


Igår blev det räkfrossa på Westerqwarn efter jobbet. Härligt med ett mysigt
avbrott i vardagen :)  Mattias (sonen) och flickvännen Mirelle lyckades samla ihop
nästan hela skaran med våra barn o respektive samt barnbarn till en spontan kväll.
Endast Jonas och hans flickvän Johanna som inte kunde komma.


Tuffaste killen på Qwarn :)



Har ni sett så fina praktexemplar av pelargoner jag lyckades få tag på?
Det finns fortfarande några stycken kvar i butiken ;)

Det är en gammeldags sort, lokalt odlad i Barkarö och det är riktigt stora och 
kraftiga exemplar av sorten "highfield candy floss".

Krukan på bilden finns endast i ett exemplar i skrivande stund, men fler är på
väg till oss i lastbil och kommer troligtvis redan imorgon. 

Nu måste jag rusa, idag är det åter igen en dag med mycket som ska hinnas med.

Ha en härlig dag!

Kramar från Carina 

Inga kommentarer: