måndag 1 juni 2015



Välkommen juni!  
Hmmm..... sommarmånaden juni tänkte jag skriva men just idag känns det mer
som höst än sommar.... men vi hoppas på att det snart vänder ;)

Hoppas ni har haft en härlig helg och är redo för en ny vecka:) Jag har haft en toppenhelg.
"Full ös - medvetslös"  typ, hihi. Men galet rolig och även om jag är hur trött som helst
i skrivande stund så är jag sååå glad i sinnet över alla fantastiska som finns runtomkring mig!

Underbar helg i butiken med glada besökare som trotsade hällregnet i lördags och 
bildade långa köer hos oss vid kassan. Likadant igår men då hade vi i alla fall 
någorlunda bättre väder ;)

Buketten på översta bilden fick jag av våra kära barn med respektive igår.
Helt underbart vacker!!!


Och så fick jag denna söta i present, ja ni förstår ju att tårarna trillade av lycka. 


De kom hem till oss igår kväll efter stängning och vi dukade upp till grillmiddag.


Kära mor hade bakat rånkorgar till oss så det blev det till dessert, fyllda med 
glass och jordgubbar.


Haha, och den här ser inte så god ut på bild men oj, vad man kan missta sig.
Det är Smultrongårdens daimkladdkaka och den är himmelskt god!!!

.....................

Våra egna mammor har vi firat i omgångar. I fredags kväll var vi och firade min kära mor och
vi blev bortskämda med både middag och smarrig dessert :)  I lördags kväll efter stängning 
av butik var vi hos Timos föräldrar och blev lika bortskämda där :)



Lagom till helgen fick vi en sändning med Majalyktor och här syns de små 
vita med guldskimmer.


Lyser magiskt vackert och blev min stora favorit!


Även denna är en jättefin vit lykta med underbar text!


Så här fint lyser de på kvällarna!



I fredags var jag iväg på ett företagsbesök för att beställa nya varor och med
mig tog jag dottern Susanna och barnbarnet Loui. Då blev det även en liten 
mysig utflykt ;)  Vi var till Skultuna mässing på besök och självklart blev 
det kaffe och räkmacka där :)


Sötaste killen som redan blivit 9 månader.


Det blev mycket fint som fick följa med oss hem till butiken.
Snygga mässingskrukor både i borstad och blank mässing.
Ljusstakarna från Lara Bohink och mycket annat som jag ej hunnit fota.


Dessa snyggingar finns i flera storlekar.

Välkomna till oss och kika, vi har öppet ALLA dagar 12 - 16 nu i juni.



Och nu är det förberedelser inför de kommande ryttartävlingarna som 
gäller. Mycket att förbereda :) Men jag startar veckan med en "ledig" dag och 
Eva hälsar er glatt välkomna till  butiken!

Ha en alldeles underbar dag! Jag ska tillbringa min tillsammans med bägge
döttrarna och barnbarnet. En riktig mysdag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: