fredag 26 juni 2015


Himmel, så mycket snyggt det trillar in i butiken hela tiden!

Massor med fint har kommit hem igen, både nyheter och kära favoriter:)

Spegelbrickan i vitt  är en riktig 10-poängare och finns i 2 stl ( det skiljer inte så mycket
i stl på dem ). 30 cm i diameter och den andra 28 cm i diameter, (239:-, 219:- )

Galet fin att servera en god drink på eller bara ha stående på bordet med små 
fina saker ;) Spegeln i botten gör det där lilla extra. Och sen har den så fin sirlig
kant och handtag, ja helt enkelt oumbärlig ;)

Glasvaserna på bilden fick vi hem i förra veckan (45:- st) så de har ni sett tidigare,
men de tål att kikas på igen. 


Snygga amplar är inte lätt att hitta men nu äntligen fick vi hem en riktig goding.
Blir som ett smycke till blomman ;)
Ganska stor är den så det går bra att plantera en blomma i den.  
Jag ställde bara ner en mindre blomma (och fyllde upp med leca) för att ni ska se själva ampeln och den fina "spets"kanten. 


Och äntligen kom den stora värmeljuslampan hem igen. 40 cm hög och diameter på 
skärmen är 30 cm. Även den fina pokalen finns i lager igen!


Även denna värmeljuslampa kom hem igen, lika hög som den på förra bilden men 
nättare skärm, skärmens diameter är 20 cm.


Jag fick ett jättefång med pioner av Mattias (sonen) och flickvännen Mirelle 
häromdagen och de gör sig så fint i den stora vasen (urnan ). 
Även den finns i butiken i 2 stl. När jag har "äkta" blommor i tex denna lerkruka
så klipper jag sönder en petflaska och fyller med vatten och ställer i botten ;)

Ljuvliga pioner och de doftar gudomligt!


Superfina Pellerin-trälådor i 2 stl har också kommit hem för ett tag sedan ( nygjorda
i gammal stil ) och de är användbara till lite av varje;)  Vill du ha blommor i dem så är 
det bäst att klä dem med plast invändigt för att skydda men de är ju även ursnygga
till förvaring. Eller varför inte på köksbänken med smått o gott i?

Ha en fortsatt skön fredag och en härlig helg! Det tänker jag ha ;)

Jag fick ett superspännande brev på posten igår som gör mig alldeles pirrig
i kroppen, hoppas kunna berätta mer skoj om det framöver. 

Nu är det bäst att sätta fart och ta tag i dagen.

Kramar från Carina