fredag 16 oktober 2015


Hej fredag och en härlig helg framför oss igen! 
Jisses, ibland känns det som om veckan enbart består av måndagar och fredagar -
det rusar på så himla snabbt allting!   

Här blev det lite snabb omplanering av dagen. Jag har varit förutseende och redan 
bokat om lunchen med goa väninnan A och nu strukturerar vi om resten. 
Efter jobbet idag får jag mysigt besök av barnbarnet! Vi har inte setts på en hel vecka så
det ser jag fram emot ;)

Det trillar så mycket fina leveranser till oss i butiken och det blir många glada rop
och tjoande när paketen packas upp :)

Tiaran på översta bilden är en av godbitarna! På bilden ligger min tiara på en svart
bricka (som har funnits hos oss i butiken tidigare) tillsammans med de fina 
facettslipade ljuslyktorna á 45:- och 55:-  Bägge krukorna som syns på bilden finns 
också hos oss i butiken.


Närbild på skönheten (199:-)


Vi fick även hem en helt underbar krona, jättefin som dekoration.
Jag ställde ett doftljus i mitten och det lös upp så fint på den antikfärgade
kronan (259:-)


Och ännu en efterlängtad skönhet!  Jag blev blixtförälskad i den här  qviltade pläden
på mässan och nu har den äntligen kommit till oss:)
Så mjuk och skön att ha i soffan!  (459:-)


Här sitter jag nu med laptopen i knät och kaffekoppen nära till hands:)
Den vita ljusboxen är också en av veckans nyheter, så fin att dekorera efter tycke
och smak.


Det kom även hem en liten ljusbox, hur söt som helst!

Den här veckan har varit intensiv, mycket planering på gång och så alla fina
leveranser som kommit.  Men jag har även fått bli ompysslad, såååå skönt att få 
sitta ner en stund och någon sveper med trollspöt ;)



Från somrigt blond med utväxt till lite höstigare toner ;)
Tack bästa Linnéa!!!


Igår kväll blev det kvällsfika  hos goa Eva på Smultrongården.
Vi var iväg på  på inköpsresa och bilen fylldes med något väldigt
efterlängtat och som många frågat efter!  Sent igår kväll kom vi hem och lastade
in lådorna i butiken och nu väntar de på att packas upp ;)

Nu väntar en solskenspromenad innan det är dags att åka ner och öppna butiken.
Älskar dessa dagar med solsken;)

Och så blir det fredagsmys senare ikväll. Vad hittar ni på?
Här gapar kylskåpet tomt så det får bli kvällens nöje att åka iväg och fylla den 
inför helgen. 
Ha nu en alldeles underbar helg och hälsa gärna på oss i butiken!
Öppettiderna ser du här 


Och så tycker jag vi tar fasta på de här orden, eller hur?

Kramar till er alla!!!

1 kommentar:

Annorlunda sa...

Jag är mångsysslande och kreativ människa!


Jag är en mångsysslande krativmänniska. Kattälskande, hundälskande, djurälskande småtokig 50+tant som inte kan låta bli att inspireras av allt som verkar roligt, intressant och utmanande. Jag gillar att pyssla och göra smycken, skriva, läsa, måla, teckna, sy, virka, klappa katterna, hålla på med datorn och en massa annat - tiden räcker inte till för allt. Min sämsta gren är ordning och reda, städa på freda' - men kaosforskning ägnar jag många timmar åt.
pyssel, läsa, skriva, måla, teckna, sy, skapa, dator, psykologi, antropologi, kvantmekanik, astrologi, djur, en massa annat. Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m. Att vara annorlunda liv med diagnoser! Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Har Autismspektrumtillstånd, Autism, kronisk depression. Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda! Har varit mobba hela min barn, ungdom, halva vuxna liv. Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m. I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. För samarbete kontakta mig på min E-mail: mia2@home.se Blogg: annorlundakvinna.blogg.se .............. Välkommen till min blogg. Här kommer du att få läsa om hälsa,träning, miljö, upplevelser, natur och förhoppningsvis få inspiration till att prova något nytt recept eller något annat roligt.

Intressen
Träning, kost, friluftsliv, resa, familjen