måndag 12 oktober 2015


Hej måndag och "ledig" dag!  Sitter med min kaffekopp och njuter av en lugn
stillsam morgon som övergår i förmiddag. Idag drar jag i handbromsen och ställer
in det mesta som var inplanerat. Ett inbokat läkarbesök och så ett besök hos Matilda och 
få fransarna fixade är det enda som väntar idag.  Allt annat får vänta ;)

Hoppas ni har haft en härlig helg!  Här har vädret fortsatt att visa sig från sin soliga
sida och det gäller att njuta ;)
Min helg har varit toppen och även om den inte blev som planerat så blev den trots det 
hur bra som helst!!! Det gäller att tänka om snabbt och framförallt inte älta. 
Läste ett citat någonstans som har fastnat i mitt huvud:  "Att älta det förgångna är lika 
framgångsrikt som att försöka dränka en fisk"  
Så sant, så sant :)





I fredags fick jag rå om barnbarnet Loui en heldag så då fyllde jag på mitt 
"må bra"konto till bredden ;) Sååå mysigt att få umgås!


I helgen har jag jobbat och fortsatt fylla på "må bra"kontot!  En riktig 
energikick är det att få träffa alla härliga besökare och det har varit full fart från 
öppning fram till stängning. Timmarna rusar fram :)



Efter stängning i lördags for mannen och jag in en  vända till stan för att
bla handla blommor till våra goa vänner som vi skulle till på kvällen. Vi hann även
med att sätta oss på ett mysigt café och varva ner en stund:) Små guldkorn i vardagen
men det var ju faktiskt helg ;)


I lördags kväll var vi bjudna hem till våra fina vänner Katarina o Caj. De bor så
himla idylliskt och vackert på landet och de har det så mysigt och fint! Jag har 
tyvärr inga bilder att visa, de jag knäppte inomhus blev alldeles för mörka:(
En härlig kväll tillsammans med dem med mycket gott! 




Min fina rosbukett som Linnéa (dottern) överraskade med i fredags!

Idag ska jag försöka sortera alla tankar och idéer som har snurrat runt 
i huvudet under hösten. Med en levande butik så gäller det att hela tiden ligga 
"steget före"  och inte stanna av och känna sig nöjd. Vi jobbar hela tiden på att bli
ännu bättre!


Söndagskvällen blev  "fredagsmys"  :)


Hemlagad pizza, ett glas rött och tid till att sitta ner och prata i lugn och ro. 

Nu ska jag väcka en liten hund  (som gladeligen tar en extra sovmorgon när han får)
och gå ut på en uppfriskande promenad.

Ha en härlig dag, vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: