fredag 4 december 2015


En bukett röda tulpaner har hamnat på köksbordet  tillsammans med 
vitt (spraymålat ) blåbärsris och sprider glädje!

Wow, vilken dag vi hade igår! Så kul att så många kom till vårt julmingel
i butiken!!!  Det ger massor med energi och nu är vi extra laddade inför helgen ;)

3 STORA leveranser med mängder av snyggt kom till oss igår och vi packar upp
för fullt!
Susanna är snabb och på nolltid har hon svishat om på grejer och bytt plats och 
skapat nya miljöer så det händer "nytt" hela tiden. Idag blir det till att fortsätta :)



Det är alltid en utmaning när det kommer mycket nytt. Det är ju inte så 
att det gapar "tomma hål" i butiken  som det bara är att fylla... Nej, här får man snabbt 
tänka om, tänka i nya banor och flytta runt så att allt smälter ihop  och skapar
en stämning. Och det är just DET som är så himla roligt!  Skapandet av nya miljöer.



Och nu är äntligen de mönstrade svartvita väskorna och plånböckerna här!
Som vi har väntat!  Ända sen mässan i augusti.... Flera var redan förhandsbokade 
men självklart finns godbitarna även i butiken!


Här hemma händer  inte mycket men några blombuketter följde med hem 
från mataffären i alla fall :)
Färska blommor på bordet gör så mycket tycker jag ;)
Svagt rosa rosor till matsalsbordet....


Vita rosor till soffbordet...
( och de röda tulpanerna i köket förstås )
..... och i övrigt så frossar jag i vita hyacinter! De står lite här och där i huset :)


Förra veckans "överlevare" hamnade i min Klongvas och får sprida glädje 
i några dagar till ;)


Innan jobbet igår så var jag iväg till Linnéa (dottern) och hon svepte med sitt
trollspö över mig ;)  Bort med det gråa i botten, lite uppfräschning på resten, en 
rejäl klippning och så kände jag mig pigg och fräsch igen, hihi. 
Tack bästa Linnéa!

Linnéa kommer ni förresten även träffa i butiken tillsammans med mig nu i 
helgen men då fixar hon inga hår utan hjälper till med paketinslagningar
och allt annat som behövs :)


Och idag laddar vi för  F R E D A G S M Y S  , hela långa dagen i butiken!
Ljusen är tända, julmusik i bakgrunden och stämningen på topp!

Fredagslyktan á 99:- från Majas hittar ni hos oss:)

Ha en toppendag och en skön helg! Det tänker jag ha ;)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: