torsdag 17 december 2015


Idag blir det lite extra fest och firande här hemma ;)

Idag är det exakt 30 år sedan vi fick tillträde till vårt kära hus! Tänk att det har 
tagit hand om oss i hela 30 år :)  Eller där är vi lite oense jag och mannen, han 
tycker att det är vi som tagit hand om huset ;)
Och jag får väl hålla med litegrann, det är ett ömsesidigt förhållande mellan oss 
och huset:) 

Oj, oj, oj  mycket har hänt här i Villerkulla under dessa år i alla fall. Många 
renoveringar och omändringar har gjorts. Det är knappt en enda vägg som står
kvar på sitt ursprungsställe hihi. Vi har byggt om och ändrat allteftersom familjen
växte och nu när de är utflugna har vi "öppnat upp" planlösningen och ändrat om så det
passar oss:)

Jag ville gärna ge huset en fin present idag och har klurat lite...
Mannen tyckte att huset redan  har fått massor med presenter i år, vi har borrat för bergvärme
och ny värmepanna är installerad , renoverat tvättstuga + en massa annat men nog är
det väl kul med en present idag på dagen ;)



Och igår när jag var iväg på utflykt med kära mor till Skultuna mässingsbruk
så hängde de där!  Den perfekta presenten som jag visste skulle glädja huset!!!

Och nog blev de fina där på väggen i köket ! Till och med så vackra så mannen kommenterade 
att nu är det nog dags att renovera köket snart igen ( jippiiii ). Jag fick nämligen ta ner ett 
väggskåp för att göra plats för lampetterna och det blev några fula hål i tapeten efter
skåpet... 



Och så en bukett blommor förstås!

Jag fick tag på snitthyacinter igår som jag blandade upp med några kvistar tallris
och några av de snösprejade kvistarna som fanns i förra veckans bukett. 

De doftar ljuvligt! Så mysigt att komma ner i morse och mötas av doften från dem.
Julkänsla de Luxe. 

Nu ska jag sätta fart. Som vanligt finns det lite att ta tag i :)
Jag bestämde hastigt här på morgonen att vi har kvällsöppet till 19 i butiken idag!

Välkomna till oss och julmys!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: