måndag 14 december 2015


Javisst är det väl så, jag älskar verkligen den här tiden  f ö r e  jul.

Allt pysslande, bakande och så vidare...., men i år har allt det uteblivit. Tiden finns 
helt enkelt inte och jag har inte gjort något alls av det här hemma. Det här skulle kunna
bli väldigt stressande, och jag måste erkänna att stundtals har jag kännt mig otillräcklig
men jag väljer att STRUNTA i stressen. Det blir jul ändå. Strunt samma att det inte blir 
storstädat  före jul. Det kommer förhoppningsvis nya dagar sen :) Och baka är inte livsviktigt,
det finns mycket gott att köpa som andra bakar. Men jag tycker om att baka och pyssla så det 
är nog mera "det" jag saknar.

 Som tur är har vi JUL i butiken och där kan jag få släppa loss kreativiteten 
 och pyssla och greja. Så nog får jag pyssla allt!  Och jag älskar att vara i butiken.
Det ger sååå mycket god energi och möten med alla trevliga människor är guld värt!



Lite lagom pyntat hemma har det blivit och det räcker för mig. Levande ljus
och julens blommor räcker långt. Igår när det var både tredje advent och Lucia 
samtidigt så började vi dagen som vanligt med en låååång mysig frukost.



Och granen är på plats! Den kom fram redan för en vecka sedan och jag njuter 
av att se den. Än så länge har den enbart ljus men idag ska jag försöka hinna med 
att klä den :)
Vita tulpaner på bordet tillsammans med snösprejade björkkvistar ;)



Min kära Luciabok som jag sparat sen jag var liten, så glad att den fortfarande 
finns kvar. 
Vita rosor på bordet tillsammans med guldsprejade björkkvistar ;)

Helgen har som vanligt rusat på allt för snabbt och den har varit hur bra som helst!
Fantastiska dagar i butiken med mängder av glada kunder! Tack till alla er som 
besöker oss och i helgen har vi slagit in paket på löpande band. Sååå kul!



I fredags var jag "ledig"  och det blev en spontantripp till Örebro för att hämta hem 
marockansk keramik till butiken. Självklart hann vi med att fika hos Eva på Smultrongården
också och få en liten pratstund med henne ;)




Nu har vi laddat upp med mängder av stora fat och salladsskålar!

När vi ändå var ute och for så passade vi på att åka ner till centrum.


Jättemysig eftermiddag med spontanshopping :)


Bild från CE Inne och ute


Vi avslutade fredagskvällen med 3 rätters  på en liten mysig italiensk restaurang.

En härlig dag som blev väldigt spontan och sånt gillar jag!



Det trillar in så mycket nytt och fint till oss i butiken och jag hinner inte visa allt.
Dessa stjärnljusstakar packade vi upp i fredags och de är så dekorativa.
Den mindre modellen hade vi hemma även förra året men nu lyckades vi få fatt på dem 
i 2 olika stl. 110:- resp 165:-


Snöbollsljusen är också storfavoriter och nu finns de hemma igen i 2 stl.


Söndagskvällen avslutades hemma med mängder av tända ljus och gofika.
Och jag har inte bakat utan jag svängde förbi vårt lokala bageri "Markan" och 
köpte med mig saffransbullar och fint dekorerade pepparkakor :)


Nu väntar den här dagen på att fyllas med nödvändigheter och skojsigheter i en salig
blandning. Snart ska jag iväg och få fransarna fixade. Ett behov jag skapat men sååå 
galet skönt att slippa kladda med mascara varje morgon. Naglarna blev fixade i fredags
och nu hoppas jag de håller sig julfina till mellandagarna.


Den här gången blev de julröda med några snöflingor på ett par naglar ;)

Ha en fin start på nya veckan! Vi ses kanske redan imorgon igen? Ska försöka 
hinna med bloggen en stund varje morgon är tanken;)

Kram Carina

Inga kommentarer: