tisdag 20 september 2016

Glittriga nyheter och smarrigt äppelrecept


Hej på er!  Ååååh, så mycket fina smycken från Bud to Rose vi har packat upp 
och det här armbandet med tofs blev genast en av favoriterna (finns även i hematite).

Hur snyggt som helst! ( Och ja, naglarna blev petrolblå/gröna sist med en ny matt 
lack;) 


Nu är det välfyllt med höstens nyheter och smycken är alltid kul att ha!
Fina presenter både till sig själv och till en vän ;)


Välkomna in till oss och kika! Idag fortsätter vi att packa upp andra snyggingar
som kom igår. Ska visa er sen.... eller också kikar ni in på instagram eller facebook
under dagen om ni är nyfikna :)

Nu händer det mycket i butiken, så skoj med allt nytt som trillar in och den här
veckan har jag träff med några leverantörer och ett nytt märke är på väg till oss.
Något makalöst snyggt som jag faktiskt kikat på i flera års tid och varit på gång att
beställa....men sen har det kommit andra nya leverantörer emellan och jag har väntat.
Det gäller ju att få till en fin mix i butiken och ha en härlig blandning av sånt
som passar ihop med varann. Ni ska få veta mera senare. Kan i alla fall lova er att
det är något alldeles extra ;) Värt att vänta på.

...........................

Och så här i äppeltider vill jag dela med mig av ett supersmarrigt recept
som jag testade i helgen. Hittade det inne hos Klings kitchen och det var verkligen
en 10poängare! Kul med lite nytt!


Så här blev min kaka :) Jag hade tänkt plocka små prydnadsäpplen och dekorera 
med men det glömde jag..... så det blev några jordgubbar som dekoration istället ;)

Äppelkladdkaka med kanelgrädde

3 ägg, 4½ dl socker, 200 g smält smör, 3 3/4 dl mjöl, 1,5 msk vaniljsocker,
100 g hackad vit choklad, 3 tsk kanel, 3 äpplen

Sätt ugnen på 180 grader. Vispa ihop ägg o socker och tillsätt det smälta varma smöret.
Tillsätt mjöl, kanel, vaniljsocker o hackad choklad och blanda ihop till en slät smet.
Skala och riv äpplena och blanda ner i smeten. Häll smeten i en smord o bröad springform,
ca 24 cm i diameter.
Grädda mitt i ugnen ca 25 - 35 min  ( jag hade min inne i 30 min ) beroende på 
hur kladdig du vill ha den.

Kanelgrädde:  2 dl mellangrädde, 1 dl creme fraiche, 2 msk florsocker, 2 tsk 
vaniljsocker, 1 msk kanel
Vispa först grädden, ha sedan i creme fraiche, florsocker, vaniljsocker o kanel och vispa 
en liten stund till.

Mums, sååå himla gott blev det!!!

.....................

Nu väntar en prommis innan butiksöppning och träff med ännu en leverantör.

Ha en toppentisdag, det tänker jag ha!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: