måndag 26 september 2016


Hej måndag och ännu en härlig höstdag med solsken! Hur härligt väder har 
vi egentligen? September har varit och är underbar! Och jag njuter!!! 

Hoppas er helg har varit bra! Vår har varit toppen och nu känner jag mig redo för 
en ny spännande vecka ;) Vi tog oss en ledig helg från alla måsten och har umgåtts
och gjort det vi känner för. Måste bli ännu bättre på det!  Ni vet hur det är, vardagen rusar 
på med jobb och allt annat som ska hinnas med och helgerna blir fort fullbokade med jobb
både i butik och hemma...Allt snurrar på fortare och fortare och det är svårt att hitta en 
ledig stund. Jag har känt att jag inte hinner med, jag har så mycket jag vill göra, men
inte hinner...

I fredags eftermiddag svängde jag in till stan och handlade lite gott till kvällen.


Ingen matlagning till kvällen för det blev färska räkor, aioli, ost mm och ett glas
vitt till fredagsmyset. Så enkelt och sååå himla gott! Vi dukade förstås i uterummet,
tände mängder med ljus och satt läääänge och pratade och hade det bra. Härlig fredagskväll
i lugnets tecken.


Hmmm, hur jag än gör VILL inte bilden vrida sig åt rätt håll.....

Lördag morgon gav vi oss iväg på en utflykt. Jag bestämde mig i sista stund för att 
det skulle bli Örebro med omnejd. Ligger på lagom bilavstånd och finns mycket kul 
att se :) Vi började dagen med shopping i centrum och första stoppet blev CE Inne o ute.
Sååå fint i deras orangeri och solen gassade från en blå himmel och Örebro visade sig 
från en av sina bästa sidor. Mysigt att strosa runt i butiker, både de  med inredning  och
en massa klädbutiker. Flera påsar med lite höstigare kläder fick följa med hem och lite
annat smått o gott.


Vi lunchade på en jättemysig restaurang med uteservering på en innergård.
Härligt att kunna sitta utomhus och äta lunch i slutet av september! Åt en supersmarrig
Wallenbergare med lingon och annat gottigt;)


När vi kände oss klara med stan åkte vi vidare till Vintrosa och Tant Grön.
Ett sånt där mysigt ställe som jag vill åka till med jämna mellanrum. De har en härlig
mix med inredning, blommor, kläder och så förstås ett café med det där lilla extra!


Här kan man strosa länge.


Här blev det förstås eftermiddagsfika innan vi for vidare och tog en sväng
på Mariebergs köpcentrum. 
Känns som vi hann med mycket utan att stressa och alltid kul när man hittar lite nytt.


Haha, skrämmer er så här på måndagsmorgonen med en suddig selfie ;)
Bilden tog jag när vi landat hemma i lördagskväll. Jag hade hoppat i mina nyinköpta
myskläder från Indiska och tog en snabb bild innan jag satte mig i uterummet :)

Vi köpte med oss en massa plockmat hem och tände ljus och dukade upp i 
uterummet  igen. Ingen matlagning då heller :)



Skinka, salami, oliver, olika röror, ost o kex mm. En härlig mix av lite av varje. 
Enkelt men sååå gott och jag älskar plockmat.

En superskön kväll, alldeles lugnt och stilla ute. Stort HJÄRTA på det.

Söndagen tillbringades i Sura tillsammans med barnbarnet och hans föräldrar
förstås. Vi bjöds på förmiddagsfika med supersmarrig äppelkaka.


Det var ju äpplets dag igår om nu någon lyckades missa det? 


Finaste killen.


Turid och Elvis kommer jättebra överens och här turades de om att smaska på 
Turids märgben ;)


Till kvällen blev det middag inne på Kolgrillsbaren så ingen matlagning då heller ;)

Vi hann med en skön kvällspromenad innan mörkret och det finns så många fina 
promenadstråk i närheten. 


Söndagen avslutades som vanligt i uterummet med tända ljus och där satt vi fram 
tills det nästan var midnatt. Jag hade köpt färska hallon på torget så vi fick offra oss och 
äta glass o hallon till kaffet :) 

Men nu är det vardag igen och då skippar vi godsakerna. Tror jag :) 
Ja,  det var litegrann av vår helg i bilder. Nu är det bäst att ta tag i dagen och sätta fart.
Mycket som ska hinnas och så är det alla nya idéer som snurrar i huvudet och ska 
förverkligas. En sak i taget så blir det bra.  Ha en fin start på nya veckan!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: