torsdag 1 september 2016


Hej torsdag och nu först har jag fattat att det är redan imorgon vi åker
till solen ;) Pratade med hus och hundvakterna nyss och inser att nu är det nära. 
Kanske dags att börja tänka packning?

Fram tills nu har det varit  "en sak i taget" , mässa , jobb, packa upp varor osv.
Men nu är det nog dags att checka av så allt som ska ner i väskan åtminstone är rent:)

Butiken är öppen som vanligt och den lämnar jag över  i trygg hand till Eva och Susanna
som tar hand om allt :)

Meeeen, lite kollision är det allt i mitt huvud... Jag är inte alls klar med SOMMAREN,
den rusade på alldeles för fort!  Men efter mässan har jag ändå ställt in mig mentalt på 
att hösten närmar sig med stormsteg och i butiken förbereder vi för fullt för höstmys.
Och jag har faktiskt börjat tänka lite höst här hemma i inredningen också ;)


I butiken har vi bland annat packat upp såååå mycket snygga textilier!
Eller vad sägs om dessa ursnygga kuddfodral? Här syns de i gröna toner men
vi har även fått hem dem i flera färger.)





Bland annat i beige, men även mörkgrå och rosa. Blå är restade och kommer
senare i höst.
Och mysiga plädar i flera färger!!! Höstmys De Luxe ;)

Men förresten så läste jag i vår lokaltidning idag  att det faktiskt fortfarande är
SOMMAR ;) Inte förrän dygnstemperaturen legat under 10 grader 3 dagar i sträck
kallas det höst :)


Massor med fina lyktor har kommit hem. Dessa snyggingar kostar endast
39:- och 49:- st och är fina att samla i grupp.

..................

Men som sagt, idag behöver jag tänka igenom packningen. Jag är alltid ute med
det i allra sista stund och egentligen behövs inte så mycket. Så den stora frågan är,
hur många klänningar behövs på en vecka? Dagtid är det bikini och strandklänning och
där behövs några ombyten. 


Och så några "finare" klänningar till kvällen. 
I morse när jag vaknade hängde jag fram ett tiotal med olika klänningar i sovrummet 
så nu måste jag välja ut några stycken. Även om de är tunna och inte väger så mycket
så är det dumt att släpa med sig för mycket ;) Men det är inte lätt att tänka praktiskt ;)
En hel del smycken får följa med så kan jag variera på så vis.

Pust, hur gör du när du packar?


Några toppar får följa med och ett par shorts... Och så det där med skor...
Flipflop till stranden, ett par sköna sandaler och så några  par lite snyggare till
kvällen;)  Japp, så får det bli;)
Jag har alltid  jätteproblem med just skor som funkar, pga knöliga och onda fötter.
Men har upptäckt att det faktiskt finns ett stort urval med sköna skor som både är 
bekväma OCH snygga. Finns många märken idag som är fotvänliga ;) Sååå glad för det!



Nyhemkommen fin lykta i mässingsfärg á 229:-

Nu ska jag ta tag i den här dagen och försöka få ordning på allt.
Det sista på gaveln av huset vill gärna få ett lager till med färg så det satsar vi
på ikväll. Likaså behöver taket på entrén sättas på plats ( det fick vi ta bort för att komma
åt att måla ), gräset borde klippas.... Ja, det blir nog inte så mycket sömn kommande natt...

Men sen väntar SEMESTER och just nu längtar jag väldigt efter att få gå barfota
i sanden, bada i havet och njuta av värme.


Men sen, när vi kommer hem så är jag redo för höstmys ;)

Och i butiken hälsar Eva och Susanna er hjärtligt välkomna!!!
Nya utökade  öppettider from idag, se dem här

Ha det allra bäst så ses vi snart igen! Ska försöka hinna in med ett inlägg
imorgon igen ( eller sent ikväll )

Kramar från Carina

Inga kommentarer: