onsdag 8 oktober 2008

Höstmys...




Ja, nu eldas det för fullt! Hittade en svart gjutjärnsstake i gömmorna som jag fyllde med kärleksört och i den gamla tekoppen fick det bli en blomma.

Det är så mysigt nu när det är lite mörkt på morgnarna och man kan tända några extra ljus.

Tack alla ni som har hört av er angående min fråga i förra inlägget!!!
Nu blir det snart en tur till Mormors hus!


En hörna med fattigmanssilver.




Och lite pyssel. Här skymtar foten på en gammal favvolampa.


Här har vi haft några minusgrader inatt, men jag hoppas på en solig och fin dag.

Jag ska ge mig ut i skogen en sväng och plocka lite mossa till några kransar.


Idag har vi kvällsöppet i Slottsboden 16 - 19

Hjärtligt välkomna!

Vi har många nya leverantörer i höst, en av dem är Kate W och därifrån har vi plockat en hel del go´bitar!

Bland annat en helt underbar handcreme.



Händerna blir sååå mjuka och lena och dessutom doftar den sagolikt!
Och att burken är fin är ju bara ett extra plus!
Ha en fin dag!
Kram, Carina

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Visste väl att du skulle visa upp något mer som jag vill ha :).

Idag blir det städning, o så framplockning av handskar + kupevärmare! Fy fasen för att skrpa bilrutor!

kram o hör av dig när du behöver hjälp

Golden&Vitt sa...

Åh vilken härlig gammal te kopp, jag älskar såna fast jag oxå är en muggoman, kan man vara muggoholich? *fniss* jag köper ganska ofta nya...

Måste gå och kika in i din butik, handkräms burken såg underbar ut .

Ha en bra vecka/ annika från haparanda
ps. ska snart börja på dina sockar :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!

hihihi...ja jag är oxå hopplös på mönster.Kan inte följa ett mönster alls....måste virka på fri hand.konstigt men sant..

gillar hösten....med mycke mys å ljus.måste snart till IKEA för att shoppa ljus..bla.

Kramiz
Nilla

Annika sa...

Så gulligt med en blomma i koppen och ljus kan man inte få för många av nu när hösten är här.

Kram Annika

Helena Sjögren sa...

Ser att du använder dig av gulnat not papper i ditt pysslande. Har letat som en galning efter det , både på loppis och på antikvariat. Var får du tag på ditt ?

Mamma C sa...

Min dotter har en snarlik tekopp som du har på bordet. Jag ska oxå ut och plocka mossa.
Kram mamma C

mig & alice sa...

Hejsan.

Vad kul att du hittade in till mig, då hittade jag ju till dig :-).

Självklart kan du köpa gnuggisar av mig. Maila mig på melinda@migoalice.se så kontaktar jag dig för vidare information.

Kunde läsa att du skulle till Mormors hus.
Där var vi på bloggträff i somras och sedan var vi i min butik, så det ligger inte alltför långt emellan ;-).

Ha det så gott.

Kraam
Melinda

spetsar och änglar sa...

Vackra bilder!Och vilken fin handkrämsburk!!!!!
Nu har man ju blivit lite pysselsugen igen.Har inte varit det på ett tag.
Om du har lust så kan du titta in till mig och vara med i en utlottning.


Ha en bra dag
Kram

Majas mammelucker sa...

Hej Carina
Ja nu är hösten här..det är såå mysigt att få tända ljus..
den där handkrämen är helt sgoligt skön och som du säger luktar underbart...jätte fint med blomman i koppen...
Hade gott vännen!!
Kram Maria.

Sara sa...

De där handkrämen låter perfekt för mig, den måste jag leta efter. Så fint du pysslat i notpapper.
Kram Sara