onsdag 29 oktober 2008

Vi välkomnar julen!
Nu har julen smygit sig in i Slottsboden. Vi har plockat om och packat upp alla julsaker som har kommit hittills. Mer är på väg...

Det är så mysigt med julkänslan och stämningen!
Hyacinten på bilden ovanför är riktigt naturtrogen och bra för alla allergiker. Till höger om den står en jättesöt zinkburk på högkant med ett gammeldags motiv.


Lite av alla "gottiga" saker som vi har fått hem. Pepparkakor, julbröd, julmumma m.m.



Små, röda hjärtan á 10:- st har plockats fram. Silverfärgade finns också.



En söt tomteflicka med långa flätor!

Tack för alla rara hälsningar som ni lämnar! Jag har varit lite osynlig på bloggen några dagar, för tiden vill inte räcka till... Men tack och lov för bloggkoll! Jag behöver inte missa något av det ni skriver och jag kommer snart att hälsa på er alla igen!

Nu ska jag fortsätta med lite förberedelser i butiken.

Idag har vi öppet 16 - 19

Varmt välkomna!



Julpappret är framplockat.





Ha en fin dag!

Kram, Carina



11 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Har mailat dig!!!

Englagård sa...

Så fina saker du visar, jag blir alldeles matt av ha-begär;)

Hämtade paketet i går och är sååå nöjd med min ljusängel och muggar.

kram Karina

Sara sa...

Hjälp vad fina saker, älskar den lilla asken. Ha det fint i julstöket :-)
Kram Sara

Smultronstället sa...

OOO det är ju såå härligt med allt det här "rustandet" inför julen, allt ser ju så mysigt ut. Gillar papperet med text på, jättefint:)

Hoppas du får en skön helg:)
Kram M

Skomakartummen sa...

Åhhh... du har det där underbara pappret... tog och kände läääänge på mässan. Den är helt gudomligt. Visst är det härligt att med alla julgrejer... Vilka fina röda hjärtan... vill ha begäret är väckt. Kram sari

Dubbelörn sa...

Har fortfarande inte fått mail fr dig!

Hör av dig...

Kram

✿Ewa sa...

Hejsan, jag hittade till dig via dubbelörnen. Å så härlig sida du har! Och jag blir alldeles jullänktig!

Jag tittar gärna in igen!

Anonym sa...

Åhh, nu längtar jag ännu mer efter julen ju:-) Väldigt fina julpapper också.. Man vill ju bara ha och ha..
Kram

Vit Spets sa...

Jag lääääängtar så in i nordens efter advent men än så länge finns det så roliga saker kvar att göra!

Vackra & goa saker Du visar...underbara julpapper!

Kramis
//Siv

ängeln i vitt sa...

Halloj Carina!

Ja, det är knappt att jag vågar kika in här Du vet... du har sååå mycket vill ha grejer... Men du.. har du öppet på söndag? :-) Måste se allt live.

Har en fråga om dina vita pressglasskålar. Skålen längst fram på fot hur hög är den och vilken omkrets har den????? knäpp fråga kanske :-)

Ses /
Kram Carina

Frida sa...

Hej Carina!
Åh vad man får julstämning när man tittar på dina bilder. Jättefina saker du har fått hem och vilket vackert julpappaer.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida