fredag 10 oktober 2008


Loppisfynd och nyheter...




Fat på fot gillar jag! Här är en av mina höstfavoriter som jag hittade i en loppisbod för flera år sen. Gissa om jag blev lycklig när jag hittade tillhörande assietter nåt år senare!





Idag är det fredag så då passar det bra med lite fika!


Och igår var lastbilen här igen och lastade av massor med stooora kartonger!

Vi har fått hem mängder med blommor, bland annat jättefina olivträd.


Här är den lilla varianten, 65 cm hög. Väldigt lättplacerad!


Något större och yvigare, 80 cm hög.



Oliverna i närbild.

Jag kunde inte motstå dem, en av varje fick flytta in hemma hos oss.





Cissus på båge, 45 cm hög. Dessa blommor passar mig så bra, lika gröna och fina hela tiden trots att jag glömmer bort dem ibland...



Jag tycker att det är jättekul med "levande" blommor, men det funkar bra att blanda litegrann.

Vi har även fått hem massor med fina julblommor, men de sparar jag ett tag.



Och vilken respons jag fick på handcremen! Vad kul att ni gillade den! Tack för alla goa mail och beställningar! Än finns det kvar av den, och jag kommer strax att kompletterinsbeställa!


Lite mer "vardagslyx", jättefina presenter! Duschcreme och bodylotion i fina flaskor.

Nu är det dags att göra lite nytta här hemma, springa ett varv med dammsugaren och snygga till lite. Härligt att ha helgen framför sig!

Imorgon, lördag har vi öppet 10 - 14

Varmt välkomna!

Ha en fin helg !

Kram, Carina

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Om du kikar in på min högerspalt så ser du också mitt höstmys ;)

Varm helgkram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej där på östrasidan!!!

Underbart kakfat med ljuvliga fat till.Men du vilka söta flaskor....måste inhandlas en dag.

Ha nu en underbar helg!

Kram Nilla

Liten Bod sa...

Så mycket fint! Jag glömmer ofta mina växter, men har envist vägrat konstgjorda. Nu finns det ju så fina sådana, att jag nog får tänka om. Badrum utan fönster t ex, där har man ju inte så mycket val :) Kram, Tina

Solsjö - Under en vind sa...

Det är perfekt med konstgjorda växter på ställen där inte äkta trivs!

Så mycket fint du bjuder på!

Ha en go helg! Kramar!

Min Skattkammare sa...

Vad flitig den där lastbilen är att åka åt ditt håll! Här lyser den med sin frånvaro. :o(
Vad roligt med en massa nytt och fint!
Fika är inte dumt.......mums!
Ha en härlig helg, vännen!
Kram Kicki

Mamma C sa...

Så roligt med en massa nya fina saker igen. Olivträden var jättefina.
Ha en bra helg.
Kram mamma C

C De-sign sa...

Hej
Ja, man blir lite sugen på ett olivträd...som klarar av att överleva.....!!!! Fina saker som förgyller vardagen! Ha en skön fortsatt helg! Kram fr C

n o r d i n g å r d e n sa...

Vad höstfin din blogg blivit! Vilka ljuvliga duschkrämer och de där olivträden såg verkligen äkta ut! Läckert gammalt porlin, kul när man hittar så det blir en hel servisfamilj! Mari.