fredag 17 oktober 2008

Vit jul





Ja, jag kan inte låta bli... Idag blir det lite försmak på julen.

Lastbilarna har kört skyttetrafik här denna vecka, vi har fått så många leveranser och det känns som julafton hela tiden! I ett av paketen fanns underbar keramik - bland annat den nya julserien, design Hanna Svensson.

Kaffemuggen kommer att bli en ny favorit - den är redan provad och godkänd.



Lite gul och suddig bild...




Och kammarljusstaken är väl ljuvlig?



Ängel, med plats för ett värmeljus.



Det har även kommit några trevliga paket i min egen brevlåda.




Äntligen har jag fått tag på boken - Vit jul!

Stort tack till En vilsen loppa som har lyckats ordna den via författarinnan själv!

Och Susanne ( som skrivit boken ) har även skrivit några rader i den.


Den här kommer att läsas i helgen!

Och när jag kryper upp i fåtöljen med min nya bok kan jag ha dessa på mig!



Underbart vackra och gosiga sockor som Annika har stickat till mig.


Kika in hos henne ( klicka på namnet ) om du vill beställa egna.



Små fina pärlor fastsydda på skaftet.

Ja, det här kan väl kallas vardagslycka?

Sen måste jag göra ett tillägg till förra inlägget. Jag var så ivrig att få visa det fina silverfatet för er och så skulle jag snabbt kolla priset. Och tittade på fel rad!

Rätt pris för fatet är 98 :- ( inte 115:- )

Ibland går det lite för fort... men jag tror inte att alla ni som har gjort beställningar på det blir så ledsna när det är billigare!

Stort tack för alla hälsningar som ni lämnar, det är så kul att läsa dem och så kul att kika runt hos er alla och få inspiration!

Ha nu en riktigt skön helg!

Kram, Carina

16 kommentarer:

Sara sa...

Åh vilka fina saker. Vad kostar muggarna?
Kram Sara

LantlivsAnette sa...

Åhhh har du fått tag i den boken !!
När du har bläddrat i den så kan du väl berätta vad du tyckte, så att man vet om man ska köpa den..om den nu finns att få tag i..
Vilket fint porslin du har fått hem till butiken..
Ha det gott
Kram Anette

Sara sa...

Hej igen!
Klart att det är du som fått en utmärkelse :-) Om jag skulle vilja ha kopparna, skickar du då?
Kram Sara

Vit Spets sa...

Den boken har jag oxå försökt att få tag i... förgäves! Jag vill ju oxå ligga å läsa den boken med mina bedårande sockar från Annika : )

Oxå visar Du denna ljuvliga keramik från Hanna... måste fråga vad kostar muggen, ängeln & kammarljusstaken???

Ha en underbar helg
Kramis
//Siv

ängeln i vitt sa...

Nä, jag klarar inte mera.. hihi.. Är bara bilen fixad ( är på verksta´n ) tills i morron så kommer jag över.

Kram Carina

Nettan sa...

Skrattet var så lite, kul & kunna glädja andra med lit kul =0).
Du de där sockorna var fina, ska genast titta in till henne.

Fina saker har du fått in i butiken. Boken har jag kollat i men äger ingen själv =0(.

Köpte Allers Jul idag, så jag får inspiration fr. den hoppas jag.
Kram Nettan

Frida sa...

Hej Carina!
Vilken fin julkernarik! Förstår att det måste vara svårt att låta bli att visa alla fina saker du får hem. Det är bra med mig, jag har fått arbetsträning nu så jag har avklarat min första vecka, det har varit rolig toch skönt att komma ut i arbetslivet igen. Hoppas allt är bra med dig, önskar dig en skön helg!
Kram Frida

Skomakartummen sa...

Vilken fin ängel... Boken lät härligt, berätta vad du tyckte... är den svår att få tag på?

kram sari

Mamma C sa...

Vilka fina muggar och vilken tur du har med boken.
Ha en trevlig helg
Kramis Mamma C

Sallys hus sa...

Hallå där!
Va kul med en massa nytt...det är roligt och jobbigt på samma gång när nyheterna kommer.....
Sockorna är helt underbara!!!
Vilket jobb att först sticka dem och sedan sitta o sy dit alla pärlorna.....
Jag vill också gärna höra vad du tyckte om boken sen....skulle med vilja ha den..
Ha en härlig helg!
Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Åh vad jag skulle vilja komma till din butik. Tyvärr ärr jag inte dom trakterna så ofta .Fina saker du visar hela tiden.Visst är det kul när det kommer varor , det är som julafton. Tänk att det snart är jul.Mina leveranser ligger det mesta under novembermånad så då blir det att kavla upp ärmarna.
Även fast det är leksaker är det kul fast ibland undrar om jag inte var förvirrad när jag beställde vissa grejer. Himmel vad man glömmer fort ibland vad man köpt in.Men kul är det.
Kram ewa

C De-sign sa...

Så vackert....och snart har vi julen här.... tiden bara rusar iväg! Önskar dig en skön lördagskväll! Kram fr C

Englagård sa...

Ååååå, jag som älskar änglar, har änglar överallt.

Kan du tänka dig att sälja på postorder nån gång ibland (typ, nu)?

kram Karina

Inspiration i vitt sa...

Vilken underbar keramik du visar gillade mest muggen tror jag, så supersöt.
Boken verkar ljuvlig och vilken tur att du fick tag i den.
Kram på dig/Ingela

Lallis - liv och leverne sa...

Så mycket FINT!:)
Ha en fin söndag.
kram Lallis

Anonym sa...

Visst är det roligt när det kommer varor hela tiden, det är som du säger Julafton hela tiden.
Fina saker har du fått hem i alla fall.

Kram Pernilla