onsdag 28 januari 2009

Bilder från förr...








Jag bara måste leka litegrann, trots att jag har massor att göra.



Prova du också! Klicka här


Testade litegrann förra veckan när jag varit härinne och hälsat på och nu blev jag inspirerad igen när Anette hade det med i sitt inlägg idag.



Så mycket kul som man kan göra men risken är stor att tiden flyger iväg.



Ser ut som en riktigt gammal bild av Strömsholms slott.








Och här har vi min lilla butik


Men det känns lite fel med glassgubben...




Och här har vi en bild inifrån butiken i gammal stil.





Och riddaren som red förbi i somras. Nu ser det ut som det var väldigt längesen.






Hemma på skänken.


Oj, vad kul det är! Men nu måste jag göra lite nytta, dags att åka ner till butiken och packa lite paket som ska skickas runt om i landet och även till vårt grannland Norge. Vad kul att så många hittar in i vår webshop !


Målningen går saaakta framåt. Har nyss avslutat duttstadiet, dvs duttat kvistlack på alla kvistar både i tak och på väggar. Nu är det snart dags att börja med grundfärgen.


Ha en härlig onsdag!


Och tack för att du tittar in här!


Kramar från


Carina

11 kommentarer:

Marie sa...

"Duttstadiet" är lite jobbigt, men oj så viktigt. Det fick jag själv erfara när jag hoppade över detta stadiet, och fick börja om från början. Fina bilder.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag kollade också den där sidan... Det var ku latt testa!
Kram
Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är det en kul sida, bilderna blir så annorlunda!

Kram!

Min Skattkammare sa...

Hallå Carina!
Jag var också in och kikade på den där kinesiska sidan, men fattade som vanligt ingenting!! :o( Grrrr....
Jag har pratat i två dagar med en support till min kortdragare som inte vill funka ute i butiken, så nu får det bli en ny lösning.....stööön!
Ja....hi hi....vi har nog lite lika smak. Jag såg i den montern att det fanns lite sånt jag sett hos dig. Jag tror att det där ligger rätt i tiden, de visar mycket blått igen i tidningarna!
Jag hade precis kunder som suckade förtjust.......
Ja, mer färg i det här gråvädret! Metrologen kallade sånt här väder för "gråmysigt".
Njaeee......
Ha det så bra!
Kramar Kicki

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka fina bilder, visst var det väl roligt att göra dom gamla..tänk vad det finns mycket roligt !!
ha det gott
Kraam Anette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej !!!

hihihi..jag har oxå lekt där...hihihihi..
fina bilder.

Kram Nilla

Golden&Vitt sa...

Guud så läckert med bilderna, måste testa nåndag jag kan tro att man fastnar där :)

Vad spännande att se ditt projekt sen när det är färdigt, usch för allt duttande på kvistar, har gjort det själv...tar tid.

Tulpankonto måste jag oxå skaffa *ler*

Ha en härlig helg..antar att det blir med en pensel i handen hi hi
kram/annika

Sjabbig men chic sa...

Jamen visst är det roligt! Jag blev sittandes hur länge som helst när jag hittade dit första gången. Fotona blir kanonfina tycker jag!

Kram Lisa

Vita små hjärtan sa...

Va mysigt man kan göra, måste nog testa... Kram

Anonym sa...

Vad häftigt du gjort med bilderna.
Kul att det går bra med webshoppen.
kram ewa

Lallis - liv och leverne sa...

det är en jättekul sida. Och vilka fina bilder!
Ha en fin fredag.
Kram Lallis