måndag 19 januari 2009

Lite från mässan...

Det blev inte många bilder tagna på mässan. Jag glömde mestadels bort kameran i väskan, men bilden ovanför är från ON interiör. Jag blev så förtjust i tapeten ! Inte för att den passar hemma hos mig men just nu har jag "snöat" in litegrann på broderier och rosorna ser ut som de är broderade i korsstygn. Kanske svårt att se på fotot, och inte vet jag hur man gör för att ni ska kunna klicka på bilden och få den större... Kanske finns någon som kan lära mig??


Två dagar knatade jag runt i mässhallarna och gissa om fötterna värkte till kvällen! Dessutom lyckades en dunderförkyldning bryta ut första dagen så det var en febrig Carina som gick runt och gjorde sina beställningar. Tack och lov för Alvedon!

Massor av fint är beställt och nu är det bara att invänta leveranser.


Som jag skrev så har jag snöat in på broderier, jag har letat efter vita gardiner med ett fint korsstygnsbroderi och på mässan dök de upp. De kommer hem i längder, kappa, duk, förkläde, mormorskudde och till och med en superfin tunika med korsstygnsbroderi!




Visst är den fin, mormorskudden?

Det var bara kudden som jag tog kort på, men det andra är i samma stil.

I övrigt så tycker jag att mässan bjöd på en stor dos vårkänslor. Alla montrar är så fint inredda och mängder med vårblommor överallt. Jag klämde på många blommor och undrade om de verkligen var äkta, och det var de!

Ha nu en bra vecka! Ta hand om er och tack för alla hälsningar!
Kramelikram,
Carina

14 kommentarer:

Livingroom sa...

Fotona i inläggen blir av sej själv stora när man klickar på dem...
Joo underbar tapet..

Lotta

Vit Spets sa...

Halloj Carina!

Mässan, tänk vilken inspirations källa... mormors kuddarna såg så jättefina ut... kan tänka mig att gardiner, tunika & de övriga är tjusiga de med :)

Önskar Dig en härlig dag
Kramis
//Siv

Helena Sjögren sa...

Dina bilder är klickbara, så vi kan se de i större format om vi vill..

Så mysigt att spatsera runt på mässan ! Förstår att man blir lite sjuk av alla vackra ting !

Golden&Vitt sa...

Oj vilken sommar/vår känsla man får av din bild på tapeten mm.

Ska bli spännande att se vad som hittar hem till din butik.

Ha en bra dag och hoppas att förkylningen släppt nu./kram annika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

ååå så fina saker du tagit kort på.....

Kramizz Nilla

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Det blev de där gardinerna m.m, hi hi, då kommer vi att ha lika! Jättefint!
Sen blev det lite annat också, som jag visar när det dyker upp!
Nej, inte märktes det att du var hängig, det är så roligt att få den där stunden. Det får nog bli en tradition, eller hur! ;o)
Spännande att se vad du mer hittat. Annars var det verkligen inget nytt särskilt som fångade blicken. Men så är nog vi lite branschskadade, kunderna tycker nog att det känns nytt och fint.
Önskar dig också en skön vecka!
Kram Kicki

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Kan tänka mig att du fick ont i fötterna efter alla mässdagar.....
Stackare som blev sjuk också...

Bara att klicka på bilden så förstoras den...

Härliga bilder!
MiaMaria

Hemmalycka sa...

Det verkar vara härligt att gå på den där mässan. massvis av inspiration.
Kram Åsa

GårdsLyktan sa...

HEj Carina!
Ja,man blir verkligen sliten efter att tillbringa hela dagen på mässa.
Hoppas du hittade mycket fint på mässan,själv hittade jag en hel del, tre nya leverantörer tror jag att det blev tillslut.
Kraamar Sabina

Mamma C sa...

Ja, formex mässan måste vara inspirationskällan.
Kram mamma C

Mitt vita staket sa...

Hej ja visst fanns det mycket kul att titta på...o nu vill man ha vår...Kram Sussie

Smultronstället sa...

Oj så kul med mässa :-) det hade jag behövt för att liva upp lite,hihi, har varit på tråk humör de senaste dagarna.
Mormors kuddar e jättefint, e sugen på att sy en egen.

Hoppas du har piggat på dig åxå :-)

Må så gott Kram M

Vita små hjärtan sa...

Å vad jag önskar att jag varit med dit... Kram

Anonym sa...

Hade smått ångest i helgen för att jag inte var nere på mässan.
Fina bilder du visar och kudden är ju bara för underbar.
Kram ewa