måndag 12 januari 2009


Nya idéer...

Måndag och en ny vecka. Här bubblar mitt huvud av idéer som jag vill göra, vet knappt var jag ska börja...


Har ni sett brickan på bilden? Den har vi haft i butiken ett par omgångar och den har varit väldigt populär med sitt "korsstygnsmönster". Den har varit slut ett tag, men när jag inventerade så "hittade" jag på några stycken ( som hade hamnat lite bakom...).


Är du intresserad och vill köpa en ( 149:- ) så kan du maila till mig. Först till kvarn...

Muggarna är också en stor favorit som jag har haft hemma i olika omgångar ( finns i vår webshop ) och nu när de var med i senaste Lantliv så fick de ännu ett uppsving.



Bild tagen med kameran direkt från tidningen.

Det var mycket fint som var med på det uppslaget i tidningen. Jag gillar tunikan på bilden, kommer in v 8 till Indiska. Tallrikarna tycker jag också om, men de såg jag förra veckan på Indiska och de kändes lite väl stora. Och glasen, och träskorna... helt underbara!


.......................................................................

Jag lovade att visa lite mer av go´bitarna som jag hittade i Örebro. Tänk att man kan bli så lycklig över små fina saker!






Den här lilla glaskupan med lock blev jag överlycklig för!





Perfekt till flingsaltet!





Och ännu en glaskupa!

...........................................................

Det ska bli spännande att publicera det här inlägget och se hur det ser ut. Det har strulat hela tiden för mig, bilderna hamnar huller om buller och texten hoppar...

Ha nu en bra start på veckan så ses vi snart igen!

Och tack för att du lämnar ett litet spår av dig här på sidan. Det gör mig sååå glad!

Kramar från

Carina

12 kommentarer:

Nettan sa...

Himla söt bricka !
Fin bild...
Japp, jag gillade oxå tunikan som ska komma in på Indiska.

Kram Nettan

Anonym sa...

mums... kakorna ser jätte goda ut.. det blev nog en mysig fika stund.. med gott bröd o fina muggar att dricka ur o allt på denna söta fina bricka...

Önskar dig en härlig dag i detta blåsväder..
kram Bagar Elina

Vit Spets sa...

Åååå jag älskar sådana kokosbollar oxå dessa glaskupor var ju fina... den lilla till fling saltet var väl söt :)

Uppslaget som Du visar från Lantliv gillade jag oerhört mycket... blusen & träskorna - tänk till våren/sommaren...

Önskar Dig en härlig dag
Kramis
//Siv

Vita små hjärtan sa...

Älskar verkligen kupor i glas av olika sort. Så fiiint.... Kram

Anonym sa...

Jag älskar också glaskupor, det börjar bli lite mycket av dem, men de är ju så praktiska.......Mia

Gårdsromantik sa...

Så vacker den där brickan var - vi kanske syns på Formex!

Kram Maud

Sjabbig men chic sa...

Den där tunikan ska jag ha! Och träskorna är helt underbara, det är även dina muggar såklart. Men nu måste jag planera inköp som jag kan ha på mig och jag vet inte riktigt hur jag skulle bära upp en mugg till en ful tröja. Jag vill ha nya kläder!!!

Kramar från Lisa

Mamma C sa...

Då ska jag kolla min brevlåda ordentlig varje dag. Fina kupor du hittade.
Kram Mamma C

Sallys hus sa...

Hallå där!

här har man alltså missat en utlottning.....
jag hade ju behövt ett nytt halsband till mässan...har ju inga själv....fniss....

Vilka fina kupor...den till flingsaltet var ju helt bedårande.
Så fin matplatsen är i vardagsrummet. Stolsöverdrafen är sååååå fina.Samlingen med förstås...:)
Och självklart måste vi ses på mässan!
Hittar jag ditt mobilnr här på sidan???
Ska kolla annars kan väl du maila mig det så får du mitt.
(Har ett nytt privat)
Ha en härlig tisdag!
Kraaaaam Katarina

Hos Syster Olga sa...

Hej!
va kul att du hitta in till mig,jag hade nog aldrig hittat din blogg bland alla dessa som finns.Lägger dig i listan mesamma så jag inte tappar bort dig.
Toalettrullshuset har min sambo snickrat.
Hittade du något kul idag da ?
Jag köpte ett helt set med taco grejer.Tänkte det sist vi åt tacos: Nä nu måste jag köpa en bricka att ha alla olika grönsaker på,det var så mycket skålar på bordet så det vart rörigt,men nu blir det nog fint,till och med en skål till köttfärsen blev det.
Så köpte jag 2 glasburkar i tunt fint glas med lock och glashandtag och liten pip,ska sätta på knypplat band och vita trähjärtor som jag köpte från dig,blir så fint!
Har det på mina andra stora glasburkar redan,ska ställa in alla i mitt skåp.
Längtar till påsk när du öppnar igen,då kommer jag å shoppar ..hihi
Tack för den fina juklappsinslagningen, gud va skönt det var å få alla sista juklappar klara.
Du har sån liten fin butik !
Ha det bra så hörs vi !

Outi

Lea sa...

Hej hopp!
Glaskupor kan man väl inte få för många av eller kanske ändå..jag vet inte :-)
Roligt med fynd är det i alla fall...
Och nu efter ju har man ju en sån himla kraft att vilja förnya i varje hörn..:-)
Brickorna var jättesöta men min gubbe skulle nog få slag om det dyker upp en till...:-)
Ha det så bra!/Lea

Penseldraget sa...

hej
första gången hos dig....har kikat runt en lång stund och njutit av dina bilder o inlägg...sen får jag se att du driver slottsboden =) min svägerska har pratat om din butik att vi ska el MÅSTE göra ett besök hos dig...bor i e-tuna -tumbo så inte så långt att åka.
så vi ses nog här framöver =)
om du vill... kika in hos mig jag målar möbler m.m
kram pia