fredag 30 januari 2009


Rosa och grönt






Våren har smygit sig in i Slottsboden , känns kul att plocka in lite milda färger nu när det är så grått och mörkt ute.






Härliga krukor i grönt och rosa.


Den allra minsta "krukan" är egentligen en mugg men blir jättsöt med en liten miniblomma i.


.............................................................


Och så är det redan fredag igen!


Härlig känsla att ha hela helgen framför sig.


Idag blir det en tur till Västerås och dotterns gymnasieskola, de jobbar med kundmottagning idag och jag har bokat tid för manikyr. Ska bli så skönt att sitta ner och bli lite ompysslad.


Vad ska ni göra i helgen?


Här ska det förstås målas.


För några dagar sen så var jag på loppis igen och ramlade över ett helt underbart bord som jag blev kär i. Givetvis fick det följa med hem och nu står det och väntar på färg... Men det får bli ett senare projekt, nu är det hallen som gäller.


Jag har planterat några vivor i megakoppen.

Den ska få stå på köksbordet och lysa upp i mörkret!

Önskar er alla en härlig helg!

Kramar från

Carina

17 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh vad mycket fint du visar oss, ljusa fina våriga saker...
Vad härligt du ska ha det idag, bli ompysslad..
Jag ska jobba och gå på gala i helgen...inte illa det heller..
Kraam Anette

Kallholmen sa...

Visst är man sugen på vår!
Man blir extra sugen när du visar så härliga blommor.
Jag gillar krukorna också, vi har dom i svart och vitt i vår monter på möbelmässan till veckan.
I helgen ska vi ha 50års fest för min älsta bror, men utan snygga naglar tyvärr.
Kram Malin

Hemmalycka sa...

Underbara bilder på krukor och blommor, man blir glad :)
Vad går dottern för linje?
Min dotter går frisör och de ska oxå få lära sig lite manikyr makeup etc. Då ställer man gärna upp som provdocka :)
Keam Åsa

spetsar och änglar sa...

Vackra bilder!!!!
Bli ompysslad! Det låter som en härlig början på helgen,

Kram
Heléne

vardagsvitt sa...

Vilka vackra blomster arrangemang du gjort, det är så fint att använda det man har som den stora koppen... jätte fint!
NU är det snart vår!!!!
Kram Marith

Vero sa...

Rosa och Grönt är så fint ihop. Mina färger - verkligen.

Jag ska också måla i helgen, men måla lister och foder i lokalen. Började igår och fortsätter ikväll och söndag. Lördagen blir vilodag med shopping. Om nu det kan kallas vila... =)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vad fint du visar! Rosa och grönt är verkligen vårfärger. Krukorna är helt underbara. Man blir så glad när man ser så fint! Vad härligt att bli ompysslad. Jag skulle också behöva lite nagelmanikyr. Men det passar inte nu för i helgen ska jag till Uppsala och städa ur grabbens lgh!Han har köpt en alldeles egen ny lgh. Ska först jobba em.

Ha en härlig helg!!

kram Birgitta

Vit Gladiolus sa...

Ja aaaa jag älsakr åxå rosa och grönt!!
Visst är det läckert!!
Kraaaaam

Vita hjärtan sa...

Va fint det blev med blomman i koppen, jag har också två stora koppar, kanske ska köpa några vårblommor till dem!

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Lantligt i stan sa...

Vilka fina blommor och krukor! Den vita koppen är superläcker med en blomma i! Här blev det tulpaner på köksbordet. Film med barnen väntar nu...
Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

Sjabbig men chic sa...

Oj vad fint du har gjort! Det är härligt med blommornu. Och vad underbart med manikyr det kanske man kan få se en bild av sen?
Här blir det tjejmiddag i kväll. Men inte min utan Grys så hon har beställt att vi ska hålla oss undan.

Kramar från Lisa

Solsjö - Under en vind sa...

Här väcktes vårkänslorna ännu mer till liv!

Ha en fortsatt bra helg! Kram!

Golden&Vitt sa...

Härliga vårkänslor du ger oss alla:) Älskar din megakopp.

Ha en mysig helg och hoppas att manikyren var härlig.
Kram/annika

Marie sa...

Här behövs det blommar inne - ute är det riktigt riktig vinter. Massor av snö - så blommor inne vill jag ha för att påminnas om att våren kommer. Kul att använda fina koppar för att plantera blommor i - har väl en del koppar som kan komma till användning.

Vita små hjärtan sa...

Riktiga vårbilder!!!! Vad fint! Kram

Anonym sa...

vilka fina krukor som har kommit in. De säljer sådana på Ulriksdal har jag sett men det har aldrig blivit av att jag inhandlat någon.

Lycka till inne hos mig

Kram Lena

Sallys hus sa...

Hallå där!

Vad mysigt det lät...manikyr...ååå det skulle jag med behöva.
Jag har jobbat, gympat o åkt slalom i helgen....Hääärligt!

Vad fin din megakopp är o vad spännande med målarprojekt.

Dina bilder "från förr" är jääätte fina! Ska prova någon dag när jag har en stund eller två över...blink...

Ha en ny härlig vecka!
Kraaaaaaaaaaam Katarina