måndag 26 januari 2009

Må bra - kontot




Det är inte bara ljuskontot som är högt just nu utan även tulpankontot!


Men åh, så härligt det är med lite blommor på bordet! Så lite som behövs för att man ska må bra.


Hoppas ni alla har haft en skön helg och känner er redo för en ny vecka.

Vår helg rusade förbi i snabbt tempo, men det är väl så när man har kul?
Må bra kontot är välfyllt så nu är det bara att köra på.


Jag hann med en liten loppistur i lördags och hittade några små fynd. Jag har inte lyckats ta några kort på dem än för det har varit så mörkt hela helgen och jag får inte till några bra kort, men de kommer.


Kvällen tillbringades hos våra goda vänner med god mat och sällskapsspel, och himmel vad kul vi hade!



Min favoritblomma!

Och klart att ni ska få se före och efterbilder på hallen! Färgen är inhandlad, men sen har det inte hänt något mer. Som sagt så rusade helgen förbi...

När jag kom hem från stan i fredags så väntade en pall varor på mig.

Massor med nya kartonger att packa upp så nu är det julafton igen!

Ha en bra start på veckan och må så gott!

Kramar från

Carina

11 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Härligt med tulpaner!
Ha en bra start på veckan du med!

Solsjö - Under en vind sa...

Håller med om att dessa våriga blommor för en att må så mycket bättre! jag hade behövt en bukett här hemma idag, kanske hade det botat förkylningen....

Ha en go dag! Kram!

Mia sa...

Ja, visst är det så att blommor verkligen piggar upp. Jag fyllde på mitt må bra konto också igår, nu är det fullt i huset med både tulpaner, primula och små lökväxter. :)

Ha en fin vecka!
Kram Mia

Gårdsromantik sa...

Vad kul med nya varor!

Jag har också en pall som väntar på mig.

KramMaud

Vit Spets sa...

Halloj där Carina!

Ljus & blommor är viktiga ting - själv skall jag försöka att få tag på eucalyptus kvistar, har försökt i många veckor från olika blomsterbutiker utan resultat - det är för tidigt, svarar de!!!

Så spännande att få se hallen oxå måste jag in & kika i butiken!

Önskar Dig en härlig start på veckan!
Kramisar från mig
//Siv

Anonym sa...

Vad vore livet just nu utan tulpaner och ljus? Ingenting antagligen, i detta gråa väder behövs lite ljus och blomster.
Vad mycket fint ni har handlat på mässan.
Kram Nettan

Lallis - liv och leverne sa...

Jag skrattade igenkännande när jag läste dina rader. Det är samma här. Ljus och blommor. De kontona är stigande;)
Men det gör ju att man mår bra. Och då måste det ju vara värt det.
:)

Ha en fin måndag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Vilken mysig och inspirerande blogg! :) Man blir glad i hjärtat av att kika in här. Har precis köpt hus så det är trevligt med lite inspiration. Kika gärna in hos mig

Vita små hjärtan sa...

Jaha är det så mitt konto kallas....nåt nytt :) men det stämmer ju. Kram

Skomakartummen sa...

Mmmmm.... härligt med julafton *ler* Jag har köpt en hel del azeleaor (hur de nu stavas..) som pryder lite varstans i huset... Kram sari

MiaMaria sa...

Hej!

Ja dessa vackra tulpaner...behövs för att få lie energi....

En hel pall...låter spännande....

Ha nu en fortsatt bra vecka!
MiaMaria