onsdag 24 februari 2010

Sannas rum, del 1




Förra våren lämnade näst äldsta sonen boet, och då var det kö till de 2 rum
som han hade huserat i.
Susanna stod på tur och vi började med att renovera. Inne hos Mattias var det tidigare
lite murrigare färger, mycket beige och brunt och nu skulle det bli ljust!
Tak och väggar målades kritvita, vi la in ett vitt laminatgolv och vips kändes det
mycket luftigare!
Susanna älskar att möblera om och dona, så under dessa månader som hon har bott
där har det redan ändrats om många gånger, möbler flyttas runt, vissa saker har åkt ut,
och jag ler lite smått när jag ser henne "greja" för jag känner sååå väl igen mig.
Förra veckan smög jag ut och tog lite kvällsbilder, ni får hålla till godo
med det dåliga ljuset. Bilder i dagsljus kommer snart.






Hylla och trappstege med lite av varje. Mängder av tidningar ligger travade på hyllan.




"Sminkhörnan" , och ser ni? Jag lyckades fånga Sanna själv på bild...



Bordet som jag målade åt henne i somras, och ljus förstås!





En hylla som byter utseende lite då och då.






Mera ljus.




Inne i "sov" delen står skrivbordet och den livsviktiga laptopen +
mängder av bijouterier!
Mer bilder kommer snart...
...................

Jag ska greppa penseln igen och fortsätta måla nere i butiken.
Igår var jag in en sväng på loppis och "hittade" ett litet skåp som jag tror passar bra
bakom min nya disk . Ivrig som jag är kladdade jag på ett lager grundfärg redan igår
kväll och nu ska jag fortsätta.
Ha det allra bäst mina vänner, vi ses snart igen!
Kramar från
Carina





3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilket mysigt rum.. Och sådan mor sådan dotter heter det ju inte för inte ;-)

Kram Mia

Anonym sa...

Så fint hon har det i sitt rum, måste kännas skönt att kunna boa till det precis som man vill ha det i ett eget krypin, jag menar att det ser ut att vara en ganska stor yta som Sanna har att tillgå :)

Kram Pernilla

Vit som snö sa...

Tack Carina för din gulliga kommentar hos mej, det värmer:)
Känns roligt att vara här igen, märker att det ger mer kraft än det tar, härligt!
Tror bestämt att dottern släktar på sin mor, hennes rum ser jättemysigt ut!
Ha en mysig helg!
Kram Cilla