fredag 12 februari 2010

Turkosa detaljer...




...har smygit sig in hemma.
Ibland kommer en längtan efter lite färg och med en ljus bas är det
lätt att förändra.
Hittade så mysiga plädar hos Jotex som jag klickade hem,
härliga mormorsrutor i ljuvliga vårfärger.
Lattemuggen finns i många färger hos oss i Slottsboden



Mjuk och skön fårskinnskudde i vitaste vitt har jag skickat efter hos Melinda.
Eller det fick bli 2 st för de är så härliga, riktiga "Elvis"kuddar ( hans päls ser
ut som dem )





En favoritbok fylld med en massa fina recept, " Vinterns söta" av systrarna Eisenman.



Och en ljuvlig cupcake i svagt turkos!
Det är duktiga Therese som syr de här fina skapelserna, fina som prydnad
eller som nåldyna.



Och avslutningsvis har min turkosa skål plockats fram ur gömmorna.
Den har jag köpt för många år sen av Susanne ( Antikladan ) när hon
hade sin butik Lyktan i Arboga.
Nu är det redan fredag igen, dagarna går så snabbt!
En hel helg ligger framför oss och nu är det bara att fylla den med en massa
trevliga saker.
Vad ska du göra?

Igår kikade solen fram en stund och jag fylldes av ett lyckorus, nu är den verkligen efterlängtad! Vi får hoppas att helgen bjuder på ännu mer sol!

Tack för att du tittar in här!

Ha en riktigt härlig helg!

Kramar från Carina





4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Visst är det härligt med pasteller nu till våren. Här hemma är det grönt som gäller ;).

Hör av dig om dag som passar!

Kram

Photo by Maria sa...

Turkost är så snyggt.. En färg jag gillar skarpt.. Vilken snygg pläd i mormors rutor..

Njut av fredagen..

Kram Mia

Lissboden sa...

Hej Carina!
Turkos är verkligen en underbar färg men jag kopplar gärna ihop den med sommar och brunbränd hud. Jag gillar nämligen att klä mig i turkost när jag fått lite färg.
Det är förstås också fint i inredning och du visar mycket fint i turkost.
Boken "Vinterns söta" är så vacker så den ska jag köpa till mig själv. Jag har ännu så länge bara givit bort den i present.
Ha en bra helg och vi hoppas på lite mer sol!
Kram/Maria

Kamomilla sa...

Härliga mormorsrutor!!