onsdag 3 februari 2010

Varm choklad...





...bjuder jag er på idag!
I det här busvädret kan det vara gott med något värmande,
och längtan efter riktigt god varm choklad kom över mig.
'
Jag brukar värma ca 2 dl mjölk per glas ( beroende på hur stor mugg det är ),
tillsammans med lite socker, en skvätt kakao och en stor bit mörk 70% choklad
som jag smulat i bitar och låter det smälta .
Häll upp i glas eller mugg, fyll på med en näve minimarshmallows och en
stor klick vispad grädde. Pudra med lite kanel och riven choklad på toppen.
Kryp upp i soffan med en filt och njut!




Nu ska jag greppa penseln och fortsätta måla. Tyvärr har jag ingenting att
visa än så länge, jag håller till nere i butiken och målar en vägg bland annat.
Hemma väntar också flera projekt som jag hoppas hinna börja med,
och de ska jag visa er snart.
Ha det så gott och ta det lugnt ni som måste ge er ut på vägarna!
Kramar från Carina

8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Hej där!
Vilken jättefin blogg du har!
Inspirerande bilder och fin stämning!
Jag har precis skickat svar till dej!
Ha det gott i snöovädret!
Kram
Lisa

katarina sa...

ååå slurp....det där var inte precis kallorisnålt...;)

Jag sitter just o drömmer om de där bullarna vi köpte i skogen i höstas...mmmmm....
är tillbaks på jobbet i dag. Sally har krupit in i bokhyllan o sover som en stock....hon tycker jag är dötrist som bara knattrar på datorn.

Kram o ha en skön dag!

Lissboden sa...

Oj, vad sugen jag blir på din chokladdryck med vispgrädde på.
Jag sitter kvar på jobbet och vill hem och äta nu.
Dina blommor i ditt förra ilägg är helt ljuvliga. Visst är det underbart med alla krispiga tulpaner den här årstiden.
När öppnar du butiken igen?
I år ska jag bara komma ut till dig. Den här sommaren ska vi vara hemma mycket så då finns det tid för utflykter.
Kram/Maria

Unknown sa...

Oj, oj, oj, det där såg ju väääldigt smaskigt ut!!! och jag som har minimarshmallows i skåpet...borde kanske göra sig en sådan när barnen somnat. Hoppas du har det bra!

Kram, Jenny

Vit som snö sa...

Men guuud så gott det lät!!!
DET ska jag bjuda familjen på nån dag efter att vi varit ute i bitande kylan!!!
Kram Cilla

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Tack för tipset, det lät jättegott!!!
Kram Agnetha

Emma - white avenue sa...

Det ser riktigt mumsigt ut med varm choklad! =) Nu blev jag sugen!

Kram kram Emma!

Masy sa...

Mmm det så godt ut! :-)