måndag 1 februari 2010

Februari




Ny vecka och ny månad! Full av nya möjligheter!
Trots att snön faller utanför mitt fönster ännu en dag så vet jag att vi
kommer närmare och närmare våren för varje dag.
Inomhus försöker jag pigga upp tillvaron med blommor i mängder!
Jag fick underbara lila tulpaner i helgen och de fick hamna i den stora zinkhinken.



De här hinkarna har verkligen blivit en favorit, här är en mindre variant med
en rosa viva.
Hoppas ni har haft en skön helg och hunnit med lite av varje.
Jag känner mig så nöjd, ibland känns det som jag hinner mer än
vanligt och så var det nu i helgen.
Söndagen tillbringade vi nere i butiken, nu är allt undanplockat och "vi" ( dvs kära mannen )
kan börja bygget av en ny disk.
Min kära "gamla" disk kommer att säljas, jag får helt enkelt inte plats med den.
Är det någon som är intresserad så är det bara att höra av sig,
jag ska ta ett kort på den så småningom och lägga ut. Det är en stor, gammal
glasdisk med massor av fack och lådor till förvaring ( jag tror det är 16 lådor +
alla fack ).

Som vanligt går det åt mycket ljus, och jag gillar doftljus.
" Sparkling snow" är min favorit just nu!



Nu är det dags för en promenad i snön,
men sen ska jag greppa målarpenseln!
Ha det så gott alla goa, vi ses snart igen!
Kramar från Carina



3 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej vännen!
Jaaa....tänk att varje dag för oss närmare det vi längtar efter så mycket. Och så småningom ett besök hos dig.......;o)
Inte som i höstas då varje dag blev mörkare.
Man får ha lite tålamod, men det kan vända snabbt när mildluften får fart.
Härliga vårglimtar du delar med dig av!
Må så gott!
Kram Kicki

katarina sa...

Hallå där!

Vilken härlig färg på tulpanerna!!
Den blir man glad av..;)

så skönt att kunna stöka runt i fred i butiken..måla o snickra o fixa..det är ju alltid kul att ändra om lite.
Så synd på disken men det blir säkert jätte fint med en ny också.

Idag sitter jag framför brasan o kurar...mår lite tjyvens...det vill lixom inte bli varmt här idag.
Brr...fryser...
Ha en mysig kväll!
kram kram

Photo by Maria sa...

Härliga bilder..

Kram Mia