fredag 29 januari 2010

Min tallrikshylla...


... tycker jag om!
Den är så lätt att förändra och byter utseende lite då och då.
Jag har haft flera olika modeller genom åren, men just den här finns att
köpa hos oss i Slottsboden. Den är tillverkad av en lokal snickare och finns
bara hos oss. Jag tycker om de små lådorna där man kan lägga smått & gott.
För att inte tala om knopparna! Perfekta till att hänga muggar och annat
dekorativt på!




Blommiga tallrikar i beige och vitt samsas med olika loppisfynd,
små glasflaskor och skärbrädor i porslin.
På knopparna hänger mina änglamuggar som används flitigt just nu.



Det här söta lilla "barnhuvudet" har yngsta dottern fyndat till sin mor när
hon var iväg på loppis tillsammans med sin stora syster.
( Tänk va, det har smittat av sig! De gillar också att gå på loppisar,
även om de tittar efter andra grejer )
..............................
Här har det snöat för fullt i dagarna två och lite insnöad känner jag mig.


Så här såg det ut igår när jag öppnade ytterdörren. Altanräcket syns
knappt för all snö.




På baksidan av gården ligger min pysselstuga och igår var det inte
lätt att ta sig dit.



Ett kvarglömt brickbord har fått en hög hatt.
Mycket extramotion blir det i alla fall av allt skottande,
och idag är det fredag och då kan jag med gott samvete unna mig något
gott till fikat.
När jag fyllde år fick jag en så mysig bok av en go väninna, den är full
med smarriga chokladrecept och idag ska jag testa något av recepten!


Ha en riktigt bra fredag och en skön helg!
Vi ses snart igen.
Kramar från Carina






6 kommentarer:

katarina sa...

Hallå o god morgon!

Sitter här framför brasan o njuter av en mugg kaffe..
Sitter o hoppas att lusten att städa ska hoppa på mig...det är ju fredag och meningen att jag ska göra det nu...hihi...varför är det alltid så lätt att smita undan??

Din tallrikshylla är så fin och de där skärbrädorna är ju som grädden på moset..;)

Du undrade om Sally...
Jo hon är med mig på dagarna.
Det går jätte bra även om hon nog blir en smula uttråkad emellanåt.
Hon sover rätt mycket. Sen kommer det ju en massa rörmokarkillar o busar med henne då och då.
Promenera går sisådär....hon är så himlans rädd ännu...hemma på tomten trivs hon allra bäst och är jätte kaxig....
Jag antar att Elvis också förvandlas till en liten snögubbe då ni är ute....Sally har benen fulla med små snöbollar då vi kommer in....
Ha en mysig helg!
Kraaaaaaaam

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så fin hylla, och såna skärbrädor är ju så fina!!!
Vackra vinterbilder...
Önskar dig en mysig helg!
Kram Agnetha

Saras Inredning sa...

Hej,
Vilka UNDERBARA tallrikar =)

Photo by Maria sa...

Förstår helt och fullt att du gillar den tallrikshyllan, den är så fin..

Njut av fredagskvällen..

Kram Mia

Hanna sa...

fin tallrikshylla.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Vit som snö sa...

En så vacker hylla!!! Jag håller med, dom små lådorna blir pricken över i! Och allt fint du har däri gör hyllan ännu vackrare!!!
Kram Cilla