måndag 11 januari 2010

Vitt ute, vitt inne




Nu är all jul bortstädad och nerpackad i stora lådor, och nu väntar
de bara på att bäras upp på vinden.
Det känns rent och skönt när allt är borta, men samtidigt lite tomt.



En ny lampskärm inhandlades här, den gamla hade gulnat så mycket.
Skylten har ni sett många gånger, den är vändbar och på andra sidan står det
"hemmets hjärta" och den har jag köpt hos MiaMaria


Knoppiga våreld i lite svagt rosa fick följa med hem från blomsteraffären.


Och en ny liten byrå har hamnat på köksbänken.
Jag är barnsligt förtjust i små lådor så den här var kärlek vid första ögonkastet!
................................
Här skiner solen och det är strålande vackert! Men fortfarande lite för kallt,
17 minusgrader just nu.
Men, det är bara att klä på sig ordentligt och ge sig ut, Elvis väntar på mig nu.
Nu ska vi försöka komma in i vanliga vardagsrutiner igen,
tjejerna har börjat skolan och käre mannen började jobba idag efter
drygt 3 veckors ledighet. Dygnet har blivit lite upp och ner vänt, men det är det som
är tjusningen med att vara ledig och snart är vi inne i den vanliga lunken igen.



En färgklick på köksbordet får mig att må bra!
Ha det så gott nu och tack för att du kikar in här.
Vi ses snart igen.
Kramar från Carina



7 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vilka fina bilder du visar!
Jag tycker det är ganska skönt att det får vara liiite tomt ett tag efter julen.
Ni har ju riktigt kallt, här i norr har vi bara -1. Känns riktigt bra!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Hemmalycka sa...

Vilken söt liten byrå du har. Tycker oxå att det blir lite tomt nu när man städar bort julen.
Kram Åsa

Kamomilla sa...

Kannan med tulpanerna i, är supervacker!!!

Photo by Maria sa...

Jag skulle ha tagit bort julen på övervåningen ( undervåningen är tom på jul) idag men har inte hunnit.. Men det är ju en dag i morron med..

Fina bilder du visar...

Kram mia

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjusigt med allt det vita ditt fönster Carina..., fräscht!!!
Visst känns det lite knepigt att hamna i "verkligheten" igen, all ledighet är nu över och det skall gå över till vanlig vardag igen;(
Jag som hade börjat få smak på ledigheten....

Hoppas du får en skön vecka och tack för inspirationen Carina:)
Kramar till dig...
Marianne

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Tack för din goa kommentar!
Men å så söt byrå!!!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Åhh vad fint med vårblommor!
Jag kikade på tulpaner idag i affären, men eftersom julen är kvar här hemma struntade jag i dem.
Vet du, jag hoppar över Formex denna gång. Det går så bra att handla över nätet och min butik är ju inte så stor att fylla. Det känns skönt, jag har alltid tyckt att det är enklare att titta i kataloger och planera i lugn och ro.
Lycka till med dina inköp!
Vi hörs igen!
Kram kicki