onsdag 20 januari 2010

Kalas!




... idag är ingen vanlig dag, för idag är det Susannas födelsedag!
Tänk, redan 19 år... oj, vad åren går fort!
Grattis Sanna!
Vi firar i dagarna två, vi tjuvstartade redan igår kväll med närmaste släkten
och fortsätter idag.



I somras köpte jag lera och stämplar, och det resulterade i en massa små skyltar.
Jag vet inte om ni ser vad det står på den?



Istället för vanlig tårta så bakade jag massor med minisemlor, hälften fyllde jag med
mandelmassa och hälften med vaniljkräm.
( Receptet hittade jag på www.arla.se )
Blev riktigt goda och sådär lagom stora. Och vill man kan man äta fler!


Här syns några fler små skyltar. Jag gjorde många i somras, men sen blev de
bortglömda och nu hittade jag stämplarna igen i en låda så nu är tillverkningen
igång igen!
...........................
Tack snälla ni för alla rara ord om vårt skafferi, både här på bloggen och via mail.
Jag har fått några förfrågningar om skafferiskylten, och den är handgjord i trä
och målad. Den finns även med text "välkommen".
( totala längden är ca 17 cm, varav "textdelen" ca 1o cm )
Det finns några stycken kvar i butiken, det går bra att maila om ni är intresserade.
Jag har en större variant i min hall, som är ca 55 cm, men den är tillfälligt slut just nu.
Kommer hem till våren igen. Det går att beställa valfri text på den så det är bara att
höra av sig.


Nu väntar Elvis på en promenad, och sen ska han få följa med mig ner
till butiken och packa paket som vi ska skicka idag.
Efter det blir det en mysig stund på kondis, jag ska träffa en go´väninna
som jag inte sett på länge.
Hm, det låter som en dag med alldeles för mycket godsaker...
men man kan ju dricka en slät kopp kaffe...? Eller?
Ha en riktigt bra dag! Det ska jag ha!
Kramar från Carina

6 kommentarer:

Marita sa...

mmm, de ser supersmarriga ut!! Inte måste det vara tårta inte.

Fina skyltar du gjort! Jag har sett flera bloggare som gör så mycket fint med den där vita leran... måste nog allt prova jag också!
kram, Marita

Photo by Maria sa...

Såååå goda de semlorna såg ut... Men jag får ju bara titta på såna så tur att de finns på nätet och inte här framför mig ;-)

Kram Mia

Golden&Vitt sa...

Grattis grattis till Sanna och guud så goa semlorna ser ut..mumsfilibabba:)

Ditt skafferi är så läckert!! Vilken fiffig ide att ha skafferiet under trappen.och en gömma för alla apparater skulle behövas även hos mig.

Ha en bra dag/kraamz Annika

Vita små hjärtan sa...

Mysigt med kalas...
Så himla fina "våriga" bilder!!!!
Ha det så gott!
Kram Agnetha

VARDAGSLYCKA sa...

Hej Carina!
Måste ju få fråga dig VAR du köpt stämplarna med bokstäver du använt vid tillverkningen av dina fina skyltar??
Vit lera!! Var?? :))

Så fin din blogg är!
NJUT nu av helgen o allt fint runt omkring dig!

Varm vinterkram Lisette - Vardagslycka

seasos sa...

weblink Fendi Dolabuy he has a good point Loewe Dolabuy Get More Information dolabuy.ru