måndag 25 januari 2010

Vårkänslor




Ljuvliga pasteller som får mig att gå med ett leende hela tiden.
Ja, som några redan har gissat är det Formexmässan som fått hela mig att bubbla
av vårkänslor.
3 hela dagar har jag vandrat runt i mässhallarna och besökt alla ljuvliga montrar
och leverantörer. Den här gången känner jag mig mer än nöjd, vi har hittat
så otroligt mycket fint! Flera nya leverantörer har vi handlat från och nu är det bara
att vänta in alla nyheter!





Kuddar i härliga färger och mönster kommer förstås hem.




De här hinkarna i zink hade vi redan i höstas, men nu har vi beställt hem ännu fler
och även i andra former.




Alla utställare har lagt ner mycket jobb på sina montrar och det är så fint överallt!





Den här underbara krukan kunde jag inte motstå, den kommer hem i flera storlekar.
Jag kan tänka mig att den kommer att bli en storsäljare.




Vi har förstås kikat på den officiella utställningen inför bröllopet och där fanns också
mycket fint.
Och har ni sett blombuketten?
Kan man få något annat än vårkänslor i den här miljön?





Litegrann har vi förstås handlat hem av bröllopsserien, bland annat dessa
nyckelringar.




Utanför en av de danska leverantörerna stod denna underbara magnolia!
En tjock stam full med blommor nedstucken i en hink med vatten.
Åh, den var sååå fin men tyvärr inte till salu.

När man går runt och kikar i montrarna så är det helheten man ser,
det är ju alla detaljer runt omkring som gör sakerna så attraktiva.

Precis som det är i en butik.

Nu ska jag försöka samla ihop alla intryck från mässan, jag är fortfarande
alldeles upprymd av allt fint vi lyckades hitta den här gången!

Många av nyheterna som vi har beställt kommer inte hem till leverantörerna förrän i mars/april och det passar mig jättebra!

Vi öppnar för säsongen till påsk igen och då kan butiken fyllas med VÅR!

Tack för alla rara hälsningar som ni lämnar!
Ikväll hoppas jag att jag hinner kika runt hos er alla och se vad som hänt hos er
under dessa dagar när jag varit borta.


Kramar från
Carina











5 kommentarer:

ängeln i vitt sa...

Halloj Carina!

Ja, nog är det vår i dina bilder allt. Himmel så mycket fint. Det måste vara svårt att inte beställa allt av detta.

Ditt skafferi blev bara så fint... detta har ni gjort bra.

Jag har oxå gjort små skyltar men herregud så svårt att få bokstäverna raka. Och vet du...jag glömde göra hål i dom = : )

Du frågade om jag virkade eller sydde ihop mormorsrutorna, Jag har alltid virkat ihop dom men den sista så sydde jag och det blir så mycket bättre. Det vill gärna bli en hård kant då man virkar men syr man så ser du inte ens vad som är fram och baksida...så fint blir det. Du får prova och se vad du tycker själv.

Kram på dig / Carina

katarina sa...

hallå där!

vad härligt att känna att man blir så inspirerad och nöjd med inköp!

Jag har inte ens saknat formex...konstigt.
jag hade tänkt åka men ångrade mig i sista stund....lusten fanns inte..:(

Så många inlägg jag misat nu igen...
Vilket skafferi du fixat där under trappen...ååå så fint...
Kan tänka mig att du tar en pall o smyger in där o gömmer dig en stund ibland...fniss...

kram o ha en bra dag!

Min Skattkammare sa...

Hej där Carina!
Vad härligt att du känner dig så där bubblande nöjd med ditt mässbesök! :o)
Fina bilder du visar,sånt kan göra susen för inspirationen.
Jag känner igen lite på bilderna som jag själv nosat på, men jag väntar lite längre fram. De har så bra levenranser, finns alltid på lager.
Nu ska jag vifta med penseln. Jag har lite nya tankar som vill fram.....fast det är liiiite trögt att komma igång.....aj aj.
Må så gott vännen!
Kram Kicki

Tezz från Kungens Kurva sa...

Åh vilka fina bilder! Blir lite avundsjuk på att du var på Formexmässan, hade också velat gå men tiden fanns inte tyvärr. Gissar att det var en riktigt bra upplevelse.

Lissboden sa...

Det var bra gjort av dig att åka tre dagar på mässan. Jag hann inte färdigt på två dagar. Det är alltid något man missar som man skulle ha köpt.
Jag känner igen vissa saker du visar och visst blir det kul att få hem lite nytt.
Ha det så gott!
Kram/Maria