fredag 15 januari 2010

Fredag igen!




Och hela helgen ligger framför oss! Härlig känsla!
Jag har verkligen "landat" i ledigheten nu och försöker njuta av dagarna.
Men mitt huvud är sprängfyllt med idéer och saker jag vill göra, både hemma och på
jobbet. Det känns som popcorn i huvudet med alla idéer som far omkring.
Jag har svårt för att göra en sak i taget, men det jobbar jag på nu.
Inventeringen är prio 1 just nu och när den är klar ska jag ta itu med alla idéer!
När granen åkte upp på vinden igen kom månbordet in igen, och det fick bli lite
"nytt" där.


Jag köpte flera buntar eucalyptus häromdagen och det doftar så gott!
Några hamnade i favorithinken och av de andra ska jag pyssla ihop någonting.



Det sitter en så fin liten lapp på hinken, men min skolfranska är inte den bästa.
Jag tror att det står någonting med vackra blommor, men kanske någon av er kan
översätta?



Och lite vårkänsla vill jag ha! Små krokus är utplacerade här och där.




Madonnan fick hamna under glaskupan så länge.
Vad ska ni göra i helgen?
Jag har inte planerat in något speciellt, känns lite lyxigt med en ledig helg
att kunna fylla med något kul!
Idag ska jag fortsätta med min inventering som närmar sig slutet.
Nästa vecka ska jag visa bilder från mitt nyrenoverade skafferi/ skrubb.
Ha en alldeles underbar helg och tack för att du tittar in här,
det gör mig så glad!
Kramar från Carina




6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Härligt med idéer o planer :).

Tror texten betyder att "Vackra blommor är som en ängel som önskar dig lycka" eller något liknande. Det är vad min skolfranska (6år) får det till ;).

Blommor är lycka! kan vi väl säga :D

Önskar dig en trevlig helg :)

mamma lycklig sa...

Trevlig helg!
Kram Nettan

Photo by Maria sa...

De stora bokstäverna säger att det Är mycket vackra blommor och lilla texten är ungefär som Dubbelörn skriver :-)

I helgen är det tre nätters jobb för min del men skall försöka hinna njuta de timmar jag är vaken och hemma..

Ha en bra fortsatt fredag..

Kram Mia

Majas mammelucker sa...

Hej och god fortsättning Carina..
Det var ett tag sen ..hoppas julen har varit bra..här är allt bra..julen undanplockad och nu är det bara att plocka in lite vårit..
jag längtar till våren..
Hade såå jätte bra och hoppas vi kan ses snart ska försöka ta mig till dig..
Kramar Maria

Marita sa...

Som vanligt har du fixat till det superfint! Du är så himla bra på det. Ska bli spännande att få se ditt skafferi...mitt skulle behöva en rejäl omgång, sååå stökigt efter alla helgerna när jag bara har fyllt på och stuvat in...

I helgen har vi inte något särskilt planerat, skönt! Idag har jag bakat, bloggat och sytt en del. Maken håller på att skapa en hemsida.

kram, Marita

Lilla hjärtat sa...

Visst är det härligt med helg. Har varit på en loppis idag sen åkte jag en sväng till Design and countryhouse i Västerås. Skulle vilja titta in i din butik vid nåt tillfälle också, har aldrig varit där. Så kul att du har en Bolognese, det är inte så många man träffar på.

Kram på dig från A-K