fredag 19 februari 2010

Vår... var är du?




Vi har ett nyckelskåp i hallen med griffeltavla och där blev det den här texten igår.
Jag vet... det är bara februari, men längtan efter vår är ovanligt stor just nu.
Under tiden gör jag som många av er andra, jag plockar in våren.


Små näpna pärlhyacinter knipsades av och hamnade i en gräddsnipa.

Vårblommor finns lite överallt i huset.
Ute snöar det för fullt idag, bilen är gömd under snön...
men inne försöker jag skapa vårstämning.
....................................
Ni som känner mig vet att jag älskar smycken, och det får gärna vara bijouterier.
Just nu gillar jag berlocker i alla dess former och när jag sprang på stan
för några dagar sedan så ramlade jag över ett mysigt armband som ropade på mig.



Till och med en liten söt urtavla som berlock!
Jag har ju inte hittat några andra urtavlor att dekorera hemmet med,
så tills vidare får jag glädjas åt berlocken.



Att det sen bara kostade 79:- gör inte saken sämre!
(Finns på Kapp-Ahl)
Ett riktigt Carina-armband sa mina döttrar!



Och vad härligt, idag är det fredag igen!
Fredagsmys och helgmys i massor!
Linnéa överraskade med gott fika igår kväll. Hon tyckte att torsdagskvällen
behövde förgyllas litegrann så hon bakade ett helt gäng med kladdkakemuffins.
Några dekorerade hon och bjöd oss på tillsammans med kaffe.
Sen fick det bli en lite längre kvällspromenad med Elvis!



När vi renoverade ute hos Susanna så lovade jag att visa bilder,
men det har blivit bortglömt...
Igår kväll var jag in till henne och tog lite foton i kvällsbelysning,
de får ni kika på i nästa vecka. Jag ska försöka ta några i dagsljus också!
Tack för att du tittar in här!
Ha en riktigt skön helg och ta hand om varann.
Kramar från
Carina





8 kommentarer:

sara sa...

verkligen sött armband! =)

Anonym sa...

ja det var ett Carina armband, jättesött:)
Vilka fina o säkert mumsiga muffins
En trevlig helg önskar jag dig
Kramar från bagar Elina

Photo by Maria sa...

Ett jättefint armband..

vid denna tiden förra året så hade snödropparna börjat komma upp nu.. De har svårt för det nu under 30 cm snö men de kommer nog snart ;-)

Kram Mia

margit sa...

Det var mycket fint du bjuder på i din blogg! SÅ roligt att titta och bläddra!!
kramen!

Min Skattkammare sa...

Mmmmmmums så goda de ser ut!
Jag längtar också som en galning efter något sorts vårtecken.
Och en vårtur till dig min vän! :o)
Ha en riktigt mysig kväll!
Melodifestival kanske.....?
Kram Kicki

Patricia sa...

Åh vilket fint armband, det var ett Patricia armand med... =)

Ja du, våren känns långt borta, men den kommer nog snart ska du se. Lite tulpaner har det fått bli på köksbordet tills vidare men snart ska jag nog köpa lite vår-krukväxter... =)

Härligt med nybakat, och kul att ha någon som bakar åt en... =)

Kram Patricia

Marita sa...

Å vilket fint armband! Skulle passa mig perfekt...
Ja visst är man sugen på lite vårtecken nu allt. Vintern har varit rejäl och lång...men jag gissar att vi får fortsätta med surrogat - vårblommor inomhus så länge!
kram Marita

VARDAGSLYCKA sa...

Hej! :)

WOW vilket finfint armband!!
Får nog styra kosan mot Kapp-Ahl!! *FNISS* :))

Välkommen till min blogg o va med i utlottnigen - tom 28 febr.

Kram Lisette