fredag 17 september 2010

Fredagsmys




För ett par veckar sedan kom jag äntligen till skott och beställde en skylt
av Viveka i Bläckhornet och jag är så glad över den!
Jag har sett den inne hos flera andra bloggare och nu har jag äntligen en egen.
Kika in hos henne, det finns många olika varianter!
Jag flyttar runt den och byter plats hela tiden, ja ni vet hur det är, eller hur?
Idag är det fredag igen och jag är ledig, men jag har en hel del att pyssla med.
Snart kan jag nog visa lite färdigmålat, men än är det ett par varv kvar att måla,
i alla fall på det ena projektet. Jag har svårt för att göra en sak i taget så just nu
hoppar jag mellan och duttar lite här och lite där. Det passar mig ganska bra för hur det
än är så är det lång torktid och då kan jag lika gärna måla på något annat ställe.



Fredagsfikat blir ute på verandan idag. Äppelkaka och vaniljvisp, mums!



Elvis sitter redan på plats och väntar och hoppas nog att det är till honom jag dukat.
Nej, nu ska jag sätta fart. Innan jag börjar måla ska jag göra lite helgfint.
Jag har klickat hem nya gardiner till köket så nu ska jag "hösta" till det.
Kursiv
Ha det allra bäst och hoppas ni får en härlig hösthelg!
Kramar från Carina

4 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Carina!
Visst är det roligt när det kommer mycket varor. Jag kan tänka mig att du också har en hel del nytt och fint.
Det ser jättegott ut med äppelkaka och vaniljsås. Det måste jag nog göra en kaka idag när jag varit duktig och sprungit tillsammans med eleverna.
Må så gott och ha en fin helg!
Kram från Maria

Lissboden sa...

Jag glömde ju skriva att du har en jättefin skylt. Jag har precis likadan och den passar ju bra både hos dig och mig:)
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är de fina de skyltarna! Jag har också köpt en utav Viveka... Men jag har inte visat den på bloggen, kom jag på nu...
Kram
Marie

Photo by Maria sa...

Så gott det ser ut med fikat..
Skylten är jättefin..
Ha nu en bra fredagskväll och en härlig helg..

Kram Mia