måndag 13 september 2010

Semesterminne




Den här lilla skönheten fick följa med mig hem från semesterresan till Zakynthos.
Det fanns en liten butik i närheten av kyrkan inne i Zante stad som hade sååå
många fina madonnor och jag hade gärna köpt med mig ännu fler.
Men de är gjorda i alabaster och väldigt tunga så jag valde ut en med omsorg.


Idag är det redan måndag, helgen har gått fort men jag har hunnit med mycket
så jag känner mig väldigt nöjd. Målarpenseln går varm just nu, jag har inget att
visa än men det kommer. Vi har ett stort projekt framför oss och nu "smet" jag
mellan med ett annat projekt som innebär massor med målning.
Så just nu är det i och ur målarkläder hela tiden!
Den här veckan väntar vi hem flera spännande leveranser till butiken,
så det kommer nog bli en hel del att packa upp och det är förstås
alltid lika kul!




Den här stora madonnan finns hemma igen!


Vi hade den i somras men den gick som smör i solsken, kan säkert bero på
priset ( 198:- ), den är stor och tung och vill man så går den jättebra att måla.


Hoppas att ni också har haft en skön helg och är redo för nya veckan!
Nu ska jag greppa penseln och måla några varv.
Vi ses snart igen!
Kramar från Carina

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilken fin madonna du fick hem från resan..

Ha nu en bra start på veckan..

Kram Mia

Uttan sa...

Vilken fin Madonna Du köpte på Din resa.
Men den i Din butik är inte dum den heller.
Här blåser gula löv av träden i dag och hösten är verkligen här....

Tända ljus och en kopp kaffe!
och
Njuter av doften av luktärtor som jag tagit in.

Kram!

Marita sa...

Vilken underbar madonna du fann på din semester!! Hon är helt underbar!
Vad fint du har planterat i korg och kruka! Du kan verkligen få till det så där extra fint!
kram, Marita