onsdag 30 oktober 2013

"Goda" nyheter och ljus i tillvaron


Nu finns den nya boken från Smultrongården att köpa hos oss och igår när jag var ledig 
satt jag ner en stund och bläddrade i den. Helt underbar bok fylld med inspirerande
bilder och mängder med läckra recept!  Den här kommer att bli väl använd här hemma :)

Välkommen in till oss i butiken och kika i vårt blädderex som ligger framme.

Fin present att ge bort också!


Jag fortsätter med att packa upp kartonger och nu har vi fått hem
flera fina modeller på adventsljusstakar. Det är flera veckor kvar till advent men 
det är så många som hör av sig och frågar så jag visar de här också.

Lyra heter den här modellen och är en av mina favoriter.


Love heter denna, ny för denna säsong och bra i modellen för att den är lite smalare.


Och så har vi Duohjärtat som också är en kär favorit.



Och när jag ändå är i farten passar jag på att visa förslag på adventsstake...

Hur gör du? Ser din likadan ut varje år eller hittar du på nya?
Jag tycker det är jättekul att hitta på nya idéer och ändra om litegrann och 
hemma gör jag i ordning några stycken, en i köket, en i vardagsrummet och en 
i tv-rummet. 


Urtavlorna är nya för i år och en kul idé. De ligger 4 st i en påse och klockan visar 1,2,3 o 4
( kostar 30:- för en påse med 4 st )
Banden finns också hos oss i butiken, det smala jutebandet kostar 12:-/m och det fina 
bandet med glittrande stenar kostar 25:-/m. 



I ett av paketen som jag packade upp i veckan låg dessa praktiska och fina
ljus!  Smala stearinljus med batteri.  Extra glad blev jag över att de ser så "riktiga" ut.
Passar lite överallt!  Ligger i 2-pack och kostar 75:-/paret.

Det blev ett inlägg med mycket ljus idag men det behövs nu när dagarna 
blir kortare och kortare...
Idag har vi öppet igen 12 - 15 och har du vägarna förbi så är du HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN!!!

Vi ses snart igen.
Kramar från Carina

Inga kommentarer: