onsdag 16 oktober 2013

Jag är en riktig torris



Redan onsdag och dags att vända klackarna mot helg ;)

Oj, oj, oj så mycket skoj det trillar in i butiken nu!  Jag hinner lagom packa upp,
ändra om och göra plats så kommer nästa leverans. Massor med fint packas upp 
och igår kom en jättesändning med varor från Affari som väntar på att bli uppackade
under dagen, jättekul!!!  

Bilden ovan är från butiken igår kväll innan det var dags för "kundkväll". 
En snabb bild hann jag knäppa innan alla glada och trevliga besökare kom.
Och har ni sett de snygga krukorna som vi har fått hem i 2 olika storlekar?

Jag var iväg och handlade hem ett gäng "citroncypresser", tycker de är så 
fina den här tiden på året och de passade bra i krukorna. 



Och som jag skrev i rubriken så är jag en riktig torris!
Med åren har jag lärt mig att jag måste förebygga, vara ute i god tid och 
inte slarva med att smörja ;)
Ni må  tro att jag har testat olika cremer mm och nu har jag hittat något som är helt
underbart!
Handcreme är jätteviktigt men minst lika viktigt är val av tvål.

Den här serien har jag testat och nu finns den i butiken och visst den kostar mer än en 
tvål från Ica men den har såååå många fördelar  och är dessutom dryg.

ORGANIC SKIN GREENSCAPE , heter serien och Greenscape är en väldigt 
mild serie som inte innehåller parabener, mineraloljor eller några syntetiska färger.
Istället använder de naturliga extrakter, gärna ekologiskt så långt det är möjligt.

Jag har valt ut 2 olika dofter som finns hos oss i butiken nu, Cocoa butter  är den ena,
dvs "kakaosmör"  är det naturliga rena vegetabiliska fett som utvinns ur kakaobönan.
Det har använts i århundraden för att hålla huden mjuk och smidig och vi har den 
flytande tvålen hos oss samt hand/bodylotion. Tvålen är helt underbar, det blir som ett 
vitt skum i handen och den känns så mild och skön. Hand/bodylotion  använder jag 
varje gång jag tvättar mig och den försvinner fort in i huden utan att kladda.



Sen har vi även Shea hos oss, sheasmör kommer från kariténötträdet som växer i 
södra regionerna av Sahara. Smöret utvinns ur kärnan av nöten och är en fantastisk 
naturlig källa av mättade fettsyror, vitamin A, D, E o F, samt är mycket återfuktande, lugnande 
och skonsam för huden.

Och jag lovar, de här är verkligen helt underbara och jag vet att det är många 
med mig som har problem med torra, nariga händer som i värsta fall blir till 
självsprickor... aj, aj  som gör så ont  och då kan det vara en bra idé att prova 
en återfuktande mild tvål.



Men ofta behövs även en riktigt bra handcreme och den här serien tycker jag har det 
där "lilla extra" . 
Naturally European heter serien  och är paraben- och SLS - fria och gjorda med 
naturliga dofter och färger. Handcremen som innehåller sheasmör (20%) är läkande, 
mjukgörande och skyddande. 



De finns i 6 olika dofter, alla lika härliga!  

Den här cremen står på mitt sängbord och jag smörjer mig alltid innan jag somnar.
98:-  st kostar handcremen.

Oj, det blev mycket text idag... men jag vill ju så gärna tipsa och berätta ;)



ljungkrans 199:- st

Här tittar solen fram nu och jag ska ta med en liten hund ut på prommis innan 
det är dags att åka ner och öppna för dagen, vi har öppet 12 - 15 idag.

Ha en bra dag!

Kramar från Carina




Inga kommentarer: