fredag 18 oktober 2013

tokförälskad


Hej härliga fredag!

Jag har tokförälskat mig i den lattefärgade keramiken från Rif  och lägger till 
några delar då och då ;)

Just nu är det ganska välfyllt med keramik från Rif  hos oss i butiken  i den lattefärgade 
och den gråa serien, även en hel del i svart/vitt  finns hemma. Men det 
är en väldans åtgång på det och det "tunnas ut"  för varje dag så vänta inte 
för länge om det är något du funderar på. 




Mitt senaste köp av keramik blev tallrikar :)  Tallrikarna är gjorda av en annan
sorts lera  än övriga fat o skålar så de tål maskindisk och det är en klar fördel!

( tallrikarna finns även i svart/vitt hos oss i butiken )



Här är en bild från butiken, jag ställde ett blockljus i skålen  och vips blev det en 
ljusstake, hihi.  Tallriken är också jättefin att använda som ett ljusfat. 



Och här syns några delar i den gråvita färgen. Snyggt att blanda randigt och 
mönstrat!

Nästa gång vi har öppet är på söndag 12 - 16  och jag kan redan nu tipsa er om att 
det finns några stycken  STORA vita  fat  med "silver"kant  från Rif som vi rear ut till 
HALVA PRISET på söndag ( ord pris 489:- )  
Gäller endast de vita faten och vi gör det för att skapa lite mer utrymme för 
julen som börjar plockas fram snart...




När jag var iväg och handlade blommor igår så blev det väldigt färgstarkt
för att vara jag... 
Det blev buketter med guloranga och vita rosor som blandades med rödfärgade eklöv.

Det är nog den här färgsprakande hösten som påverkar mig!

Och att det var vitt på marken i morse det ignorerar jag... nu tittar solen fram igen 
och förhoppningsvis är det vita borta om en liten stund.

Nu ska här röjas och städas i ett nafs innan jag ger mig iväg en tur till stan igen.

Hur ser Din helg ut? 

Här väntas loppis hela lördagen och så har jag öppet i butiken på söndag.
Kvällarna är vikta till mys med nära och kära :)

Ha en härlig hösthelg!

Kramar från Carina


4 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Ser ut som om du hittade en duk i lin! Jag har också fallit för lattefärger tillsammans med tonat vitt och svart. Vill börja inreda i huset NUUUU :)
Ha en fin helg!
Kram
Birgitta

Photo by Maria sa...

Oj vad snyggt.. Det gillade jag med =)

Hoppas din fredag varit bra och att helgen med blir det =)

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint porslin..jag gillar det randiga...Ha en fin helg Kraaam Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Porslinet från Rif är verkligen fint, men svårt att bestämma vilken färg som är finast;-) Hoppas du hittade något fint på loppisen! Önskar dig en fin söndag!
Kram,
Regina