måndag 18 augusti 2014

Blandad mässkompott


Lite höstigare har det blivit och jag vet inte, men för mig känns det som att det 
fortfarande var sommar när jag klev in på mässan vid öppning 9.30 i onsdags och när 
jag kom hem i lördags kväll efter 4 dagar inne på mässan så hade det övergått till
höstkänsla ute?   Men mysigt är det!  På bilden syns min personliga favorit, den gråa 
plåtbrickan från Greengate som är så snygg att dekorera efter årstid ;)
Här har jag en vas á 95:-  med färska rosor  ( ja på vägen hem i lördags kväll stannade 
vi till vid Willys i E-tuna så jag fick springa in och köpa med mig några buketter 
blommor hem ;), glaslyktor á 69:-  och så knipsade jag några rönnbärskvistar att 
dekorera med.


Här får ni börja med att kika in i Greengates monter. Den är alltid lika fin och 
inspirerande att gå runt i och därinne råder alltid ett härligt ljus.


Jul blandas med höst och efter bara en kort stund inne i mässhallarna så är man inne
i den rätta stämningen. 


Mycket snyggt finns som vanligt hos Greengate och här har vi ju redan hunnit 
få hem en försmak på höstens nyheter, men vi beställde mycket, mycket mer. 


Nu är det inte riktigt som det låter...., att man går runt och strosar och tittar i lugn
och ro, för det finns det inte tid till. Nej istället är det väldigt snabba beslut, in och ut från den ena 
leverantören till den andra och göra beställningar. Det snurrar ordentligt i huvudet efter 
ett tag och det är inte lätt att veta OM jag beställde just det eller OM jag bara tittade. 
Samtidigt är det en otroligt lyckokick att få vistas i denna härliga miljö med allt fint 
runt omkring sig!  Och det är alltid lika spännande att se om man ska hitta ytterligare 
någon ny leverantör och ja, det gjorde vi :)  Några stycken till och med!


Här ovanför syns en bild från Miljögården och här är det inte lätt att ta bilder för
det är oftast knökfullt med människor här som trängs och gör sina beställningar.
Hit rusar jag alltid först av allt första mässdagen och jag är inte ensam ska ni veta.
Det ser ut som ett stort lämmeltåg som vallfärdar in mot deras monter så snart dörrarna
öppnas :)  Här gjorde jag även kompletteringsbeställningar på fredagen, de har 
alltid mycket snyggt!


PB Home är en av våra andra leverantörer som jag alltid lyckas hitta mycket 
snyggt hos, och så även denna gång.


Nicolas Vahé har blivit en stor favorit i butiken och det här är 3:e säsongen
vi beställer av honom. Här är det förstås provsmakning på godsakerna.


Nicolas visar och låter oss provsmaka :)


Mycket gott är beställt och på väg till oss i butiken.


Kärrstegen är en annan favoritmonter. Här är det alltid spännande att kliva in.
Här blandas gammalt med nytt och det är en speciell känsla härinne.
Självklart hittade vi flera fina godbitar här också.


Känner ni känslan?


Hos Kärrstegen finns blomsterdekorationer som man blir mållös av.
Den ena vackrare än den andra.


Mässan är väldigt väldigt stor. 3 STORA mässhallar att kika runt i och eftersom vi har 
en sån mix hos oss behöver jag gå runt i alla hallar och kika. Inredning, textilier varvat med 
"barnsaker", godsaker mm, mm och sedan är det viktigt att hitta snygga förpackningar
och snyggt presentpapper!  


En av våra nya leverantörer är Mellow Design. Härliga budskap på 
trätavlor. Enkla och snygga och lättplacerade. Fina presenter ;)


En hel del jul har vi förstås också beställt! Mycket fint att dekorera med 
bland annat. Men nu ska jag inte trötta ut er med flera mässbilder. Det här var 
bara en liten glimt av mässan ;) Jag har en STOR hög med orderbekräftelser 
att gå igenom men den får "ligga till" sig ett tag innan jag tar itu med den. 
Men jag vet att några av leverantörerna skulle skicka omgående så vi har 
mycket skoj att vänta på den närmaste tiden. 
Det kommer att bli en spännande höst med galet mycket snyggt!

Nu blir det en promenad i regnet innan det är dags att åka ner och öppna 
för dagen.

Ha en härlig start på veckan.

Kramelikram Carina