måndag 4 augusti 2014

Semestertripp forts


Hej igen alla ni goa som kikar in här! 
Ni är så gulliga, det är flera av våra kunder som frågat om jag slutat blogga för det 
har inte varit några nya inlägg... men det är lugnt, det är bara SOMMAREN som kom
emellan ett tag. Och nu är jag tillbaka vid skärmen igen ;) 
Jag tyckte inte att det gick nå bra att blogga från telefonen...

Hoppas ni också har njutit ( och fortsätter ) att njuta av sol och värme!
Jag älskar denna värme och mår som allra bäst när vi har det varmt och gott.
Visst pustar jag också, jag svettas och känner mig ofräsch men kroppen mår 
så gott av värmen. Värken i kroppen lindras och jag jag kan nästan glömma bort 
värk och stelhet för ett tag!
Jag har förstås massor att visa er men tänkte fortsätta där jag slutade sist, så ni 
får följa med på vår lilla semestertripp.


Vi styrde bilen mot Malmö och åkte över bron till Köpenhamn. Vi hade bokat 
ett så mysigt hotell som låg alldeles vid vattnet, eller rättare sagt det låg en liten 
bit ut i vattnet!  Fint och fräscht och i "glashuset" som syns till höger låg restaurangen
och frukostmatsalen.
Vi var framme vid lunchtid och lämnade av våra väskor snabbt och gav oss ut i 
det härliga fredagsvimlet. Gångavstånd till Ströget och vi strosade runt bland 
härliga butiker, slog oss ner på små mysiga ställen och svalkade oss med rosébubbel
och ett glas öl när vi kände för det.


Det fanns många små oaser att välja bland :)


Vi strosade längs Ströget ända bort till Nyhavn och ni ser ju vilket 
härligt folkliv det är. Solen gassade och vi njöt.


Och visst blir man glad av de härliga husen som finns där?
Uteserveringarna avlöser varann och vi slog oss ner på en av dem och åt 
en härlig fredagsmiddag innan vi sakta strosade "hemåt" på kvällen. 


Morgonen efter,  efter en god hotellfrukost tog vi bilen och gav oss iväg för
att upptäcka Själland. Vi åkte till en butik som heter Casa & Co, jag har sett deras 
helsidesannonser i JDL magasinet och ville gärna besöka dem. 
Wow, vilket underbart ställe!


Ett stort vackert stenhus som var så fint iordninggjort, fyllt med underbar 
inredning! Huset mittemot var klädbutik och där fanns också mycket snyggt 
men där glömde jag bort att knäppa några kort...


Följ med in och kika..., jag låter bilderna tala för sig själva ;)




Galet mycket snyggt....


...och ett helt rum med Annie Sloans kalkfärger mm. 
Jag blev som ett barn på julafton, här inne gick jag länge och fyllde min 
lilla korg med småburkar av färg, schabloner mm. 


Utanför stod underbara stolar som gärna hade fått följa med hem om vi hade haft 
en släpkärra med oss, hihi. 
Och självklart fanns det även ett helt underbart café här på gården!


Det blir en bild inifrån cafét för utebilderna blev så suddiga...

Sen fortsatte vi vår bilresa på slingriga vägar runt om på Själland 
och jag visar mer en annan dag för nu måste jag ta tag i denna dag :)

Solen gassar och en liten hund väntar på en promenad. Sen har yngsta dottern 
Linnéa lovat att förbarma sig över sin mor och fixa till mig i håret, både färg 
och klipp kan behövas ;) Och så har jag en nageltid på em så idag blir det en 
helrenovering hihi. 

Ha en alldeles strålande dag och glöm inte att dricka MASSOR med vatten  i värmen!
Man mår så mycket bättre då ;) 

Solskenskramar från Carina

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Här har det inte heller blivit mycket bloggande under semestern. Härliga ställen ni varit på, kram Suss