fredag 8 augusti 2014

Fredagsmys och lite nytt


Äntligen fredag och en härlig helg framför oss...!

Och fredagsmyset är viktigt, något litet extra gott att äta och så känslan 
av helgen som kommer... Och det tycker jag även om jag jobbar hela helgen :)

Galet gott knäcke med namnet "Fredagsmys"  finns hos oss i butiken nu,
dinkelknäcke med en gnutta havssalt, så himla gott!



Och mycket nytt har trillat in de senaste dagarna till oss i butiken och idag
tänkte jag visa er litegrann. Ni som följer oss på instagram har redan sett de 
här bilderna men då får ni scrolla ner ;)
Än en gång ha Greengate lyckats få till det med massor av snyggt!
Dessa plåtburkar i serien Simone är helt underbara!  Förstås fina att fylla 
med goda kakor men passar lika bra till typ hårsnoddar och annat smått ;)
Kostar 69:-, 79:- och 99:-


"My secret garden" står det på locket till den rosa...


I serien Simone finns det även muggar á 98:- och en fin matchande handduk á 69:-


Närbild på muggen. Mer av höstens nya från Greengate hittar ni i butiken.


En stor leverans från Miljögården packades upp i förra veckan och den innehöll 
många kära favoriter men även en hel del nytt.

Dessa porslinskrukor i serien "Maison"  är hur snygga som helst!
Mina står på köksbänken med färska kryddor nära till hands :)
Den stora krukan kostar 99:- och jag t r o r att den lilla kostar 69:-




En fin kanna finns också i samma serie och den kostar 59:-


Och ännu fler snygga kannor har hittat till oss, dessa kommer från 
serien Provence. 

Ja, det var ett litet axplock av små godbitar från butiken. 
Igår satt jag en hel eftermiddag med bästa Maria från Våga och beställde 
höstens nya smycken. Och det kommer mycket fint därifrån kan jag lova!
De börjar leverera i slutet av augusti så då har vi mycket fint att se fram emot!

Ha en bra dag!  Jag ska ge mig iväg och se om jag får tag på fina blommor till 
butiken i helgen och fixa lite annat smått o gott ;)

Och ni vet väl att vi har öppet ALLA dagar i augusti 12 - 16?
Hjärtligt välkomna!!!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: