fredag 29 augusti 2014

Prinsen och mera nyheter



Nu bubblar lyckokänslorna i kroppen ska ni veta!

I onsdags blev vi stolta morföräldrar till sötaste lilla Loui :)


Mormorshjärtat svämmar över av alla lyckokänslor.

Ni som följer mig sen tidigare kommer kanske ihåg att jag har berättat 
att äldsta dottern Susanna och hennes Robin har väntat smått, i somras visade 
jag bland annat bilder från baby showern.


Och igår kväll fick vi komma och hälsa på och pussa på den lille ;)

Och mormor kan inte titta sig mätt på guldklimpen...

....................................

I butiken har det trillat in mängder med leveranser under veckan och på 
kvällarna har det varit rena rama KAOSET  i butiken med kartonger och 
nyheter som ska plockas fram. 

En liten snabb titt på några av de stora leveranserna bjuder jag på här:


Höstkollektionen från Våga har kommit med galet mycket snyggt!!!
På bilden syns bara en liten glimt av det nya ;)


Massor med godsaker från Nicolas Vahé!


Ett snyggt present kit att ge bort till en go vän eller unna sig själv :)


Kartongen är fylld med en svart keramikbricka, chokladfondue som du 
värmer i vattenbad, trägafflar och marshmallows.

Vem skulle inte bli lycklig av att få det?

Någonstans har jag läst denna texten, tror att det var på mässan och jag har 
en svag aning om att det var i House Doctors monter men jag minns inte exakt 
var.... men texten kommer jag ihåg:

Chocolate is always the answer
( who cares what the question is )

Och visst är den väl träffande? Eller är det bara jag som är galen i choklad?



Kaffesirapen är farligt god!


Och ja, jag har provat alla tre... ;)


150 kg Greengate har kommit hem och packats upp! Såååå mycket snyggt!


Det finns mycket fint att välja på av deras saker! Välkomna in och kika!!!


Och kuddfodralen som vi fick hem till förra helgen tog snabbt slut 
men nyss var lastbilen här med påfyllning av både kuddfodral och 
plädar så dem ska jag köra ner till butiken alldeles strax :)
79:- kostar de

Från och med nästa vecka har vi nya ändrade öppettider.
Vi kommer att ha stängt måndagar men resten av veckan är det öppet!
Även lördagar o söndagar ända fram till jul.
Nya tiderna kommer att finnas på hemsidan www.slottsboden.com

Dock är det lite special nästa vecka då jag har semester och det även kommer 
att vara stängt sönd den 7 sept.  De andra dagarna finns Eva i butiken och hjälper er :)
Men allt kommer att hamna på hemsidan.

Nu måste jag rusa, ha en alldeles under fredag och en mysig helg!
Kom gärna och hälsa på oss i butiken!

Fredagskram från Carina

1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Kan tänka mig att det är svårt att släppa en sån där liten plutt när man väl fått honom i famnen! Så himla roligt att bli mormor, det sägs ju att barnbarn är livets efterrätt :)
Allt gott till er alla!
KRAM
Birgitta