fredag 11 mars 2016


Fredagsfeeling, fredagsfika och vårkänslor som bubblar!

Det är så kul att duka och servera ur Greengates fina serier och jag var bara 
tvungen att göra små portionspajer i de nya formarna som kommit hem. Snabbt och lätt
hade jag frysta hallon i botten och så lite smuldeg uppepå, svish in i ugnen och sen
var fikat klart ;)
De små pajformarna finns förutom i rosa i ljusgrönt. De rosa med guldkant och de gröna 
med silverkant :)

En jättefin matchande skål finns också i samma serie. Passar till lite av varje. Jag 
är sugen på att köpa hem dessa och ha som dessertskålar, vi får väl se;)


Många olika muggar finns att välja bland och det här är en av de nya med öra.
Sååå himla fin och blev snabbt poppis! Och hur fina är inte flaskorna med mönster?
Jag använder min som vattenflaska, jag gör vanligt bubbelvatten och så häller jag över :)
Matchande glas finns också.

Butiken svämmar över av vårens nyheter så välkomna till oss på ett besök!

......................................


Och igår fick jag vara "kändis" för en dag, hihi. Jag som inte alls gillar att stå i 
rampljuset och vara med på bild... Men det gick jättebra och Irene som gjorde repotaget
var så duktig!


Jag borde väl vara van, jag har bloggat och instagrammat i så många år och har 
inga problem med att visa bilder hemifrån. Men det är mer det där med att själv vara med 
på bild :)


Vårt hem är absolut inget speciellt. Det är ett hem med mycket kärlek och jag har
alltid tyckt om att förändra och göra om. Här finns plats för att umgås och trivas 
tillsammans :)


Fick så mycket respons på repotaget  igår via telefon och sms. Likaså via instagram 
och facebook. Tusen tack för det!!!

.........................................


Idag väntar butiksjobb och jag hoppas vi ses:)
Bordet i butiken har fått en påskdukning så välkommen in och hämta inspiration!

Sen ska jag packa en liten väska och ge mig ut på äventyr ett par dagar.
Men butiken är förstås öppen som vanligt!
Om jag hinner ikväll så kikar jag in med ett nytt litet inlägg, annars ses vi efter helgen.

Vill ni följa mig på instagram så heter jag: carinaharju
Butiken heter: slottsbodenstromsholm

Ha det allra bäst!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: