onsdag 16 mars 2016


Redan onsdag och dags att vända klackarna mot helg igen:)

Ja, här går det undan med dagar!  Och solen strålar från en blå himmel, det kommer 
att bli en toppendag!

Jag håller som bäst på med att röja undan i köket, igår var det kalas:)


Käre mannen fyllde år så vi plockade in extrabordet, la i alla iläggsskivor och 
dukade upp ett långbord ;) Härligt när alla barn med respektive samt mina föräldrar 
och Timos föräldar kan träffas! Och barnbarnet förstås!


Enkel dukning, tallrikar och vårfina servetter från Slottsboden ( även underläggen kommer 
därifrån )


Min söta vas med insats från min mormor som jag är så glad över. Har haft turen 
att hitta ännu en likadan och de blir fina på långbordet. Bra med låga blommor så man
ser den sitter mittemot :)
Ja, det här måste väl vara dåtidens svar på den populära vasen Äng från Klong :)



Igår bjöds det på räksallad med aioli och krutonger samt  pasta på sidan. Bröd, ost o 
kex och parmesanchips. Snabbt och enkelt. Bra mat som är lätt att förbereda.



Marängtårta med hallon och jordgubbar till kaffet.


Mycket fint fortsätter att  packas upp i butiken. Fina textilier har packats upp och 
i dagarna väntas ännu mera finheter. Påsken närmar sig med stormsteg och vi kommer 
även ha extraöppet under påskhelgen.
Långfredag, påskafton och påskdagen öppnar vi redan kl 10 och stänger 16.
Annandag påsk har vi extraöppet 12 - 16.

Känn er varmt välkomna till oss!

Nu ska jag skjutsa en liten hund på spa, det är dags för klippning och bad.

Senare idag blir det butiksjobb, kanske vi ses?

Ha det gott!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: