tisdag 29 november 2016



Enkel adventspyntning med en upp och ner hängande amaryllis :)

Den här gången nålade jag fast den på min "komihåg" tavla som dekoration. Jag har 
haft i några droppar vatten i stjälken men i övrigt får den vara och den brukar vara fin länge.
Det är första gången jag hänger den så här som en tavla. Förr om året har jag hängt 
dem upp och ner i gardinstången, dekorerat lite lätt med en grön kvist och hampasnöre :)



Adventsljusstakar i fönstren  och jag har handlat hem ett stort lass med enar som 
får pryda fönstrena :) 
Och ljuset på bordet har jag eldat upp och bytt ut flera gånger redan :)

Vintervita sammetsgardiner har också hängts upp nu till advent. 

Jag har verkligen älskat de nougatfärgade sammetsgardinerna som gjorde rummet
så ombonat och mysigt men nu vill jag ha det ljust igen! Och i och med att det är sammet 
så blir det ändå väldigt ombonat ;) Ska försöka hinna med att  fotografera  i dagsljus
någon dag så ni får se ;)


Och igår fick vi påfyllning i butiken  av den här vackra mässingsfärgade ljusstaken igen!
Blir som ett vackert smycke i fönstret!



Vill man ha en högre ljusstake i fönstret så är denna hur snygg som helst
och finns också hos oss igen!

De populära mässingsstjärnorna kom också hem igen men tyvärr har jag ingen 
bild på dem just nu. Många har frågat efter dem, de tog slut på nolltid sist och det var
flera "som väntade för länge" och inte hann med.... Den lilla stjärnan har batteri och timer
och den större går på el. 

Mycket fint trillar in hela tiden och vi har fått ännu en leverans med snygga väskor!

Här kommer ett hett julklappstips med lite glamour ;)




Hur snygg är inte denna clutch/ datorväska ??? 

Och de nyhemkomna lyktorna med guldskimmer är sådär magiskt vackra när
de lyser!



Och stort  VILL HA på den här snygga väskan i skinn! Lite "bohemchic"  och sååå
himla fin!!!

Ännu fler snygga väskor har kommit, välkomna in till oss och kika!

.........................

Nu börjar det ljusna ute och jag ska gå ut och dekorera några adventskransar
på beställning:) Några färdiga kransar finns även i butiken.



De glittriga hjortarna blev väldigt poppis och finns att köpa styckevis hos oss
á 39:-  Den sitter på ett "stick" som går att böja eller ta bort. Blir jättefin i ett 
blomsterarrangemang eller tex i en större en. 
 ( vi har även en hel del band som säljs per meter )

Ha en härlig dag och hälsa gärna på oss i butiken idag 12 - 18!
Nu har vi även öppet ALLA dagar fram till jul :)

Kramar från Carina


Inga kommentarer: